Агеєва, Віра2016-12-282016-12-281998Агеєва В. П. Екзистенційні мотиви у драматургії Миколи Куліша / В. П. Агєєва // Наукові записки НаУКМА. - 1998. - Т. 4 : Філологія. - С. 52-59.https://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/10581В основу багатьох п’єс Миколи Куліша, як от “Народного Малахія’’, “Патетичної сонати’’, “Маклени Граси’’, (частково й “Зони” та “Закуту”), покладено традиційну неоромантичну колізію, розлад героя-ідеаліста з дійсністю. Кожну з названих п’єс можна розглядати як інваріант цього центрального для творчості драматурга неоромантичного конфлікту. Малахій та Ілько, Марина, Маклена й Падур випробовують різні шляхи до однієї, власне, мети.The article deals with the circle of existentialistic problems which includes the one of “Choice instead of Everyone” — the choice for the whole society. The modernistic situation of God’s death changes emphasis in correlation of the notion of Good and Evil, Freedom and Responsibility. Kulish’s heroes try different ways of resistance against society with its destructive influence on the personality, but they lose this struggle.ukекзистенційні мотивиМикола КулішдраматургіяЕкзистенційні мотиви у драматургії Миколи КулішаArticle