Маслійчук, Володимир2015-11-252015-11-252009Маслійчук Володимир. Грамотність та рівень освіти на Лівобережній Україні XVII—XVIII ст.: творення історіографічного стереотипу / Володимир Маслійчук // Київська Академія. - 2009. - № 7. - С. 73-87https://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/7360Творення національних історій передбачає звертання уваги на мову й освіту. В українській національній історіографії склався стереотип про масову грамотність та високий рівень освіти у XVIII ст. Скасування церковних шкіл та імперські реформи в освітній галузі кінця XVIII ст. сприймаються як великий негатив. Однак українські історики для вивчення проблематики XVIII ст. брали за основу освітній рівень українського населення другої половини XIX ст. й насамперед настанову про репресивну сутність Російської імперії. Історія освіти на українських землях потребує чергового переосмислення й нових досліджень.The creation of national history foresees paying attention to the language and the education. In Ukrainian national historiography the stereotype of mass literacy and high level of education in XVIII century’ is grown up. Church schools eliminating and imperial reforms in educational fields at the end XVIII century are considered as a great negative. The Ukrainian historians took the educational level of Ukrainian population at the second half of XIX centuiy as the grounds to study problems of XVIII century and first of all as the thesis of repressive nature of the Russian empire. The history of education on Ukrainian sol needs the subsequent understanding and new researches.ukукраїнська національна історіографіяцерковні школиімперські реформи в освітній галузіосвітній рівень українського населення другої половини XIX ст.реформи освітиГрамотність та рівень освіти на Лівобережній Україні XVII—XVIII ст.: творення історіографічного стереотипуArticle