Горбачук, ВасильГавриленко, Сергій2021-04-112021-04-112020Горбачук В. М. Вплив ціноутворення хмарних сервісів на прибуток провайдера, споживчий надлишок і суспільний добробут / В. М. Горбачук, С. О. Гавриленко // Проблеми програмування. - 2020. - № 2-3 (Спеціальний випуск). - С. 237-245.1727-4907https://doi.org/10.15407/pp2020.02-03.237https://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/19768Провайдери хмарних рішень надають в оренду засобами захищених інтернет-з’єднань обчислювальні потужності та дисковий простір, а їхні споживачі сплачують лише за вибрані ними ресурси з можливостями гнучкого масштабування, що дозволяє цілком адекватно замінювати і розвивати свою цифрову інфраструктуру без юридичних прав власності на обладнання чи програмне забезпечення. В результаті замовники хмарних послуг дістають готові сервіси, а їхні провайдери – необхідні ресурси для подальшого розвитку своїх послуг. Робота присвячена обчисленню сумарному виграшу всіх учасників такого ринку при різних моделях ціноутворення.Провайдеры облачных решений дают в оренду средствами защищенных интернет-соединений вычислительные мощности и дисковое пространство, а их потребители платят лишь за выбранные ними ресурсы с возможностями гибкого масштабирования, что позволяет вполне адекватно заменять и развивать свою цифровую инфраструктуру без юридических прав собственности на оборудование или программное обеспечение. В результате заказчики облачных услуг получают готовые сервисы, а их провайдеры – необходимые ресурсы для дальнейшего развития своих услуг. Работа посвящена вычислению суммарного выграша всех участников такого рынка при разных моделях ценообразования.The providers of cloud solutions create rentals for computing power and disk space by means of the protected Internet-connections while their consumers pay only for the resources chosen with options of flexible scaling, assuming rather adequate substitution and development for their digital infrastructure without legal property rights for hardware or software. As a result, the users of cloud products get ready services, and their providers obtain the resources necessary for further development of their products. The work is devoted to computing the total gain of all participants in such a market at various pricing models.ukхмарні послугиціноутворення за підпискоюціноутворення від оплати за користуваннядвочастинний тарифбайдужий споживачстаттяоблачные услугиценообразование за подпискойценообразование от оплаты за пользовниедвухчастный тарифбезразличный потребительcloud servicessubscription pricingpay-per-use pricingtwo-part tariffindifferent consumerВплив ціноутворення хмарних сервісів на прибуток провайдера, споживчий надлишок і суспільний добробутArticle