Канівець, Анастасія2024-02-292024-02-292024Канівець А. О. "Не наш" Параджанов: кінорежисер у західному кінознавстві / Анастасія Канівець // Кіно-Театр. - 2024. - № 1. - C. 20-23.1562-3238https://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/28127Погляди на стиль Сергія Параджанова в західних дослідників досить близькі. Так, часто згадують, що його фільми підривають традиційний кінематографічний наратив. Відзначають зв’язок його творчої манери з живописом: tableaux, чи навіть tableaux vivants, – поширене означення характеру параджанівських кадрів1. "Живописна картина (tableaux) стала його основною технікою", – стверджує Джеймс Стеффен, а одна зі статей так і називається: "Образний символізм і призупинений рух. Пластика живописних полотен Сергія Параджанова". Як і в українських студіях, в західних одним із ключових є біографічний мотив потерпання Параджанова від каральної радянської системи. Як правило, дослідники не забувають підкреслити, що висунуті звинувачення (гомосексуалізм, доведення до самогубства, спекуляції) були лише прикриттям для справжньої причини: реакції владної системи на творчість митця як "антирадянську".uk"параджанознавство""Кіно Сергія Параджанова""український слід""колажний" спосібСільві РоллеОльга КімСаят-Нова"транскавказький поет""Вогненні коні"Ігор СавченкоРеймонд Мюррейстаття"Не наш" Параджанов: кінорежисер у західному кінознавствіArticle