Басова, А.2016-01-182016-01-182015Басова А. Г. Концепт музики в соціологічній теорії ХХ століття / А. Г. Басова // Наукові записки НаУКМА. - 2015. - Т. 174: Соціологічні науки. - С. 40-45.https://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/7798The article discusses the basic ways in which music is defined and theorized in contemporary sociological theory. Two major approaches are outlined and juxtaposed – music as a product and snapshot of the actual social order and music as a result of individual practices. Each approach theoretical and methodological specifics, advantages, and disadvantages is analyzed and highlighted based on selected research, particularly T. Adorno and T. DeNora’s writings.У статті розглянуто основні підходи до концепту музики як об’єкта наукового теоретизування в соціологічній теорії ХХ століття. Окреслено два протилежних погляди на музику як соціальне явище – як продукт і ілюстрацію чинного соціального порядку та як результат індивідуальних практик. Проаналізовано особливості, переваги й недоліки обох підходів крізь призму досліджень провідних представників напрямів, як-от Теодор Адорно та Тіа де Нора.ukмузикакритична теоріяФранкфуртська школакапіталістичне суспільствокультурні індивідуальні практикисоціалізаціяінтеріоризаціяіндивідуальні та групові цінностістаттяmusiccritical theoryFrankfurt schoolcapitalistic societycultural individual practicessocializationinteriorizationindividual and group valuesКонцепт музики в соціологічній теорії ХХ століттяThe concept of music in 20th century sociological theoryArticle