Іванова, Ірина2020-03-052020-03-052019Іванова І. Б. Ю. Шевельов про втрату я-унікальності в радянській українській рекламі / Ірина Іванова // Мова: класичне - модерне - постмодерне : збірник наукових праць / [редкол.: Ожоган В. М. (відп. ред.), Демська О. М., Зернецький П. В., Лучик А. А., Лучик В. В., Масенко Л. Т., Собуцький М. А., Кадочнікова О. П. та ін. ; упоряд.: Ожоган В. М., Сігов К. Б.] ; Нац. ун-т "Києво-Могилян. акад.". - Київ : Дух і літера, 2019. - Вип. 5. - С. 73-83.2522-9281https://doi.org/10.18523/lcmp2522-9281.2019.5.73-83https://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/17066У статті розглянуто основні характеристики радянської реклами як пропагандистської технології, що також описано в публіцистиці Ю. Шевельова. Визначено, що одним із дієвих інструментів радянської агітації є відмова від Я-унікальності, репресивна мовна політика. Це вплинуло на рекламний текст, створений за часів культу особи.Background. The nature and consequences of the impact of manipulative technologies on die minds of the average Ukrainian citizen require careful analysis of the areas of induence, among which there are advertising techniques in the diversity of their forms of manipulation of consumer mind. Purpose. The article focuses on the phenomenon of the formation of the Soviet person psychology by means of linguistic manipulation and advertising tactics described by Yu. Shevelov in journals "Svit", "Ukrainskyi Zasiv", magazine "Nova Ukraina", and memoirs.ukрекламаманіпулятивні технікирекламний текстЮ. ШевельовпубліцистикаЯ-унікальністьрекламний міфстаттяadvertisingmanipulative techniquesadvertising textYu. Shevelyovjournalismself-uniquenessadvertising mythЮ. Шевельов про втрату Я-унікальності в радянській українській рекламіYu. Shevelov on the Loss of Self-Uniqueness in Soviet Ukrainian AdvertisingArticle