Винницький, Михайло2013-01-112013-01-112008Винницький М. І. Впровадження третього циклу вищої освіти - ключ до успіху Болонського процесу / Михайло Винницький // Вища школа. - 2008. - № 12. - С. 20-27.https://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/2009Загалом маємо визнати, що Україна наразі не готова до фронтального впровадження структурованих докторських програм підготовки "докторів філософії" (PhD) описаного вище європейського типу. На перешкоді — і брак належного досвіду, і чинні законодавчі норми, сила яких підкріплена природною інерцією традиційних поглядів керівників ВАК, НАН України, МОН та деяких видатних викладачів і науковців. Через те, гадаємо, кож-ний "локальний успіх" у вигляді новітніх програм, які є докторськими за своєю суттю (а не за фактом свого перейменування з "кандидатських-аспірантських"), набуває особливої загальнодержавної ваги. Тому попри всі очевидні й неочевидні труднощі у НаУКМА з вересня 2008 року і розпо-чато експеримент з упровадження структурованих докторських програм відповідно до вимог ЄЄОНП. Так, за відсутності повномасштабної підтримки з боку держави ці програми існують паралельно з традиційною системою здобуття наукових ступенів: докторанти НаУКМА у переважній більшості також є аспірантами і виконують вимоги традиційної аспірантури на додаток до вимог своєї докторської програми. Мета нашого проекту — набути досвіду, який із часом може бути розумно поширений на інші ВНЗ України. Є надія, що Докторська школа НаУКМА зможе стати базою для визначення моделі функціонування аспірантури нового типу — а разом з нею визначить новий тип ВНЗ.ukосвітадокторські програмиeducationPhDВпровадження третього циклу вищої освіти - ключ до успіху Болонського процесуArticle