Масенко, Лариса2019-10-072019-10-072000Масенко Л. Т. Мова пристосування і мова протистояння? : до питання мовного виховання дитини в деформованій мовній ситуації / Лариса Масенко // Урок української. - 2000. - № 8. - С. 2.https://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/16336Основні перешкоди в справі повернення українській мові усієї повноти функцій пов'язані зі сформованою російськомовною атмосферою наших міст, що породжує ефект мовного диктату середовища. Адже згідно із законом соціалізації "жодна з осіб не може ізолюватися від реакції на неї навколишніх осіб, яка впливає на її поведінку та видозмінює останню на всіх стадіях життєвого циклу". Українське урбаністичне середовище створює психологічно комфортні умови для російськомовної частини населення і дискомфортні для тих, хто зберігає вірність рідній мові. Говорити українською в усіх ситуаціях міських контактів означає повсякчас долати опір мовного середовища. Можна сказати, що мовно-культурна атмосфера наших міст зробила російську мовою пристосування, а українську мовою протистояння.ukукраїнська моваросійська мовамовно-культурне середовищестаттяМова пристосування і мова протистояння? : до питання мовного виховання дитини в деформованій мовній ситуаціїArticle