Канівець, Анастасія2021-04-042021-04-042020Канівець А. О. Вона - Донбас. Жінка з ОРДЛО в ігровому кіно / Анастасія Канівець // Кіно-Театр. - 2020. - № 6. - С. 6-8.https://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/19722У традиційній системі уявлень жінка нерідко асоціюється із землею. Причому в двох значеннях: із землею (ґрунтом, життєдайною "землею-матінкою"), і з землею як певного територією, краєм/країною. В умовах війни такий символізм стає особливо актуальним: коли чоловіків розглядають передусім крізь призму придатності до військової служби, жінок сприймають як тих, хто несе основний тягар турботи за дім у найширшому розумінні слова, як найактивнішу частину населення і, нарешті, просто як найчисленнішу його групу. Отже, жінка починає уособлювати населення, а за ним - і територію. Згадаймо поширені народні перекази: іноземне вторгнення, ворог, що захоплює рідний край, - і героїня, яка сміливо вступає в бій з ним, чи ж молитвою/заклинанням ховає-рятує від нього загрожену місцину. З віками ця схема зазнала неминучих трансформацій, проте загальна ідея - з ким місцева жінка, з тим земля і правда, - лишилася незмінною. Проявилася вона і в кіно про нинішню війну на Донбасі.ukжінказона бойових дійукраїнське кіностаттяВона – Донбас. Жінка з ОРДЛО в ігровому кіноArticle