Посохова, Людмила2019-07-012019-07-012016Посохова Л. "Могилянці" в Чернігівському, Харківському та Переяславському колегіумах: до реконструкції інтелектуальних мереж / Людмила Посохова // Шлях у чотири століття : матеріали Міжнародної наукової конференції "AD Fontes - до джерел" до 400-ї річниці заснування Києво-Могилянської академії, 12-14 жовтня 2015 року / [наук. ред. Н. Яковенко ; упоряд. Н. Шліхта] ; Нац. ун-т "Києво-Могилян. акад.". - Київ : [НаУКМА], 2016. - С. 245-253.https://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/16135Тема потужного інтелектуального імпульсу, що йшов від Києво-Могилянської академії та одним з виявів якого у XVIII ст. було створення "латинських" шкіл на теренах Східної Європи, на перший погляд отримала досить детальне висвітлення в історіографії. Добре відомі праці, присвячені українському впливу на російську культуру (годі нагадати дві найвідоміші - Костянтина Харламповича початку XX ст. та Девіда Сондерса 1985 р. видання Д Можна навести й низку спеціальних розвідок, у яких було досліджено внесок Києво-Могилянської академії в освіту та культуру України та Росії: для прикладу, працю Миколи Петрова, який навів перелік духовних шкіл, заснованих вихованцями Академії по всіх куточках Російської імперії. Цей довгий перелік, що дає змогу побачити усю розгалуженість "помогилянських" навчальних закладів від західних кордонів імперії аж до Далекого Сходу та півночі, переконливо унаочнює обшири "могилянських" упливів.ukісторіяКиєво-Могилянська академіяколегіумиЧернігівський колегіумХарківський колегіумПереяславський колегіумстаття"Могилянці" в Чернігівському, Харківському та Переяславському колегіумах: до реконструкції інтелектуальних мережArticle