Бондаревська, ІринаЛобач, Марія2020-12-102020-12-102020https://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/19066У даній роботі здійснено спробу виокремити та обґрунтувати ту частину естетичної теорії, викладеної у "Листах про естетичне виховання" Фрідріха Шиллера, яка відповідає за соціальну функцію мистецтва. Завдяки висвітленню у першому розділі передумов написання "Листів…" ми окреслили ідейне коло мислителя, який окрім власних думок спирався також на критичний доробок І. Канта. Другий розділ присвячений суспільно-політичній критиці сучасності Шиллера. Замість того, аби забезпечити громадян можливістю усебічного розвитку душевних здатностей, держава тільки пригнічує людину і обмежує свободу. Шиллер розробляє своє вчення з метою повернення людині свободи, яку він тлумачить як найвищий витвір мистецтва. Філософ пропонує людині залучитися до естетичного досвіду через участь у грі. Потяг до гри є проміжний місток між двома протилежними духовними силами – чуттєвістю і формою. Процес такого відновлення суспільства Шиллер називає "естетичним вихованням". У третьому розділі ми прослідковуємо як людина повертає свободу завдяки вихованню своїх здібностей.ukФрідріх Шиллерестетичне вихованняпотяг до грипотяг до формичуттєвий потягмистецтвовідчуження працісвободабакалаврська роботаОбґрунтування соціальної функції мистецтва у праці Фрідріха Шиллера "Листи про естетичне виховання"Other