Голубєва, МаріяЄгорова, В.2016-02-032016-02-032004Голубєва М. О. Порівняльний аналіз проблемного навчання та методу випадків і ситуацій / М. О. Голубєва, В. В. Єгорова // Наукові записки НаУКМА : Педагогічні, психологічні науки та соціальна робота. - 2004. - Т. 33. - С. 7-12.https://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/8091This article is dedicated to the comparative characteristic of the problem solving method of education and the case study method. One should mention that traditional method does not correspond to the needs of modern society and new stage of education development, in particular. Though the problem solving method helps to develop capability, initiative and creativity, it is not as sophisticated and deep as the case method. Thus, it would be useful to input new interactive ways of education in high school.Статтю присвячено порівнянню методів проблемного навчання та кейс-методу у ВНЗ України. Детально проаналізовано різні підходи вітчизняних науковців до проблемного навчання та методу випадків і ситуацій.ukпроблемне навчаннякейс-методпорівняльний аналізметод випадків і ситуаційстаттяПорівняльний аналіз проблемного навчання та методу випадків і ситуаційThe Comparative Analysis of the Problem Solving Method and the Case Study MethodArticle