Буй, ТетянаРусіна, Катерина2021-09-282021-09-282021https://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/20975У 2020 році в Україні завершився другий етап реформи децентралізації – об’єднання громад. Сформувалося 409 міських територіальних громад, однак не всі з них знаходяться на наразі підконтрольній Україні території. У інших проживає приблизно 2/3 населення держави. У роботі досліджується рівень фінансової спроможності цих громад, адже він є критично важливим для здатності місцевого самоврядування надавати мешканцям громад якісні публічні послуги. Авторка проаналізувала нормативно-правові та фінансові основи функціонування міських територіальних громад, методи та критерії оцінки їх фінансової спроможності, а також показники бюджетів міських громад. Найвагомішими у структурі бюджетів міських громад є видатки на освіту, а капітальні видатки найбільш чутливі до неподаткових надходжень та доходів від місцевих податків і зборів. За допомогою баєсівської мережі було визначено, що наразі ймовірність високих капітальних видатків на одного мешканця в міських громадах невисока (4%), однак у випадку оптимальної комбінації доходів різних джерел, вона може зростати до 50%. Завдяки кластеризації та економіко-статистичному аналізу показників бюджетів міських громад було виявлено регіональні особливості фінансової спроможності міських громад, а також фінансово сильніші і слабші громади. У роботі запропоновані механізми коротко- і довгострокового збільшення фінансових надходжень та заходи для впровадження як на місцевому, та і не державному рівні, що сприятимуть підвищенню фінансової спроможності міських територіальних громад.ukфіскальна децентралізаціяфінансова спроможністьміська територіальна громадабюджетбюджетна децентралізаціядецентралізаційний процесдеконцентраціяделегаціядеволюціябакалаврська роботаФінансова спроможність міських територіальних громад в контексті бюджетної децентралізаціїOther