Стратій, Ярослава2019-07-012019-07-012016Стратій Я. Інтерпретація проблеми внутрішнього чуття у "Трактаті про душу" Інокентія Гізеля / Ярослава Стратій // Шлях у чотири століття : матеріали Міжнародної наукової конференції "AD Fontes - до джерел" до 400-ї річниці заснування Києво-Могилянської академії, 12-14 жовтня 2015 року / [наук. ред. Н. Яковенко ; упоряд. Н. Шліхта] ; Нац. ун-т "Києво-Могилян. акад.". - Київ : [НаУКМА], 2016. - С. 51-71.https://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/16146Філософська думка України до XVII ст. не знала схоластичної традиції. І хоч у XVI ст. в інтелектуальному середовищі тогочасної України вже спостерігається певний інтерес до цієї традиції, проте переважала все ж містика з притаманними їй безкомпромісним фідеїзмом, практиками самозаглиблювання і прагненням до занурення людської душі у глибини трансцендентного, з характерним для представників цієї течії instuitus'ом -поглядом, що концентрується на єдності, яка перебуває поза межами розрізненості між людиною та Богом задля розчинення у Ньому людської душі. Містика, як і поширений на Заході номіналізм Вільяма Оккама та його послідовників (як і схоластика загалом, він не був поширений у середньовічній Україні), на відміну від високої схоластики, "розривали зв’язок між вірою і розумом: перша робила це заради порятунку цілісності й чистоти релігійного почуття, а другий - з метою збереження цілісності раціоналістичної думки та емпіричного спостереження".ukісторіяфілософіявнутрішнє чуттяІнокентій Ґізель"Трактат про душу"душаКиєво-Могилянська академіяфілософські курси у Києво-Могилянській академіїстаттяІнтерпретація проблеми внутрішнього чуття у "Трактаті про душу" Інокентія ГізеляArticle