Єгорченко, М.2015-10-162015-10-162007Єгорченко М. О. Мотив гріха в поезії Василя Стуса / М. О. Єгорченко // Наукові записки НаУКМА. - 2007. - Т. 72: Філологічні науки. - С. 24-32https://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/6748На основі аналізу поетичних текстів Василя Стуса авторкою виділено три площини (лінгвістичну, релігійну й концептуальну), у межах яких розглянуто функціонування мотиву гріха. Лінгвістична площина передбачає розгляд концепту гріха з точки зору лінгвокультурології – таким чином можливо відстежити, як відбувається реактуалізція концепту в поезії Стуса. Релігійна площина дає підстави розглядати пов’язані з концептом гріха мотиви й сюжети – первородного гріха, гріховності світу, серця як духовного локусу, кари Божої, покутування чужих гріхів та ін. Виявлено також інтертекстуальні референції до «Саду Божественних пісень» Григорія Сковороди, пов’язані з мотивом гріха. У межах концептуальної площини розглянуто зв’язок поетової концепції творчості з мотивом гріха.Based on an analysis of Vasyl’ Stus poetical texts three areas (linguistic, religious and conceptual) have been delineated by the author. The function of the motive of sin is examined in these areas. The linguistic area provides for an examination of the concept of sin from the perspective of linguisticcultural studies – we can retrace how the reinterpretation of the concept of sin in Stus’ poetry occurs. In the religious area we can examine themes and motives connected to the concept of sin, such as original sin, the sinfulness of the world, the heart as a spiritual locus, punishment from God, atonement etc. Also noted are intertextual references to Hryhoriy Skovoroda’s «Sad Bozhestvenych Pisen’» (Garden of Divine Songs), which are closely connected to the motive of sin. In the conceptual area the article examines the connection of the poet’s conception of creativity with the motive of sin.ukВасиль Стусфункціонування мотиву гріхатворчістьЛінгвістична площинаРелігійна площинаконцептуальна площинаcreationVasyl StusМотив гріха в поезії Василя СтусаArticle