Ткачук, Марина2024-12-262024-12-262002Ткачук М. Л. Київ в історії академічної філософії ХІХ – початку ХХ ст. / М. Л. Ткачук // Практична філософія. - 2002. - № 2 (6). – С. 119–125.2415-8690https://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/32989Історики філософії та культури, намагаючись осмислити чинники злету філософування у східнослов’янських культурах XIX — початку XX ст., традиційно пов’язують останній із спалахом національної самосвідомості та процесів культурної самоідентифікації, а відтак зосереджують увагу на "неакадемічних" формах філософування, де ці процеси знайшли найбільш яскравий і самобутній вираз. Університетській і духовно-академічній філософії, з її підпорядкованістю сфері освіти й розв’язанню передусім фахових проблем, у драматичному процесі становлення філософії на теренах Російської імперії відводиться, як правило, роль не стільки "дійової особи", скільки "глядача", байдужого до всього, що виходить за межі його професійного інтересу й компетенції.ukдуховно-академічна філософіяакадемічне філософуванняісторії філософської культуримисленняісторико-філософська наукастаттяКиїв в історії академічної філософії ХІХ – початку ХХ ст.Article