Коломоєць, Тетяна2023-04-282023-04-282001Коломоєць Т. О. Використання активних методів навчання студентів-правників / Тетяна Коломоєць // Практичні проблеми юридичної освіти України в контексті європейської інтеграції : матеріали Міжнародної конференції, Київ, Україна, 20 вересня 2001 р. : виступи та доповіді учасників = Practical problems of legal education of Ukraine in the context of European integration / Нац. ун-т "Києво-Могилянська Академія" ; М-во у справах міжнародного розвитку Великої Британії. - Київ : Видавничий дім "KM Academia", 2001. - С. 72-78.966-518-168-8https://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/25135The article comments briefly on the possibility to complement the training of future Ukrainian lawyers with the so-called nontraditional methods — "round tables", colloquia, business roleplays, interviews, etc. The author cites the examples of using these for quite a long time at the Law Faculty of the Zaporizhzhya State University, particularly in teaching procedure and applied topics: civil, criminal, commercial and administrative laws, and criminalistics. She analyzes both positive and negative aspects of the above methods focusing on the expediency to organically combine the basic theoretical and fundamental practical background, on an urgent need to involve in the schooling process the leading legal practitioners in order to exchange experience and impart practical skills as well as on the importance of holding "visiting" seminars and workshops at the law enforcement and legal institutions.Матеріал виступу на Міжнародній конференції "Практичні проблеми юридичної освіти України в контексті європейської інтеграції", Київ, Україна, 20 вересня 2001 р.ukфахівці-юристиправнича професіяактивні методи навчаннянавчальний процесділова гравиїзні заняттяматеріали конференціїВикористання активних методів навчання студентів-правниківThe use of active methods in teaching law studentsConference materials