Калиновська, Оксана2025-04-072025-04-072024Калиновська О. В. Соціолінгвістичний аспект мовнокомунікативної підготовки студентів-нефілологів / Оксана Калиновська // Український світ у наукових парадигмах : збірник наукових праць / Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди. - Харків, 2024. - Вип. 11. - С. 244-247.978-966-1630-65-8https://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/34173Мовній освіті належить важлива роль у формуванні високоосвіченої свідомої особистості, яка прагне самоствердження, успішної соціальної реалізації, фахового зростання. А професійна компетенція людини великою мірою визначається рівнем її мовних знань. Саме тому в системі вищої освіти навіть для студентів, чия майбутня професійна діяльність не пов’язана з лінгвістикою, існують обов’язкові мовні дисципліни, зокрема курс "Українська мова (за професійним спрямуванням)". Загальний огляд університетських програм з названого курсу засвідчує, що його основною метою є формування комунікативної компетентності як "сукупності знань про спілкування в різноманітних умовах і з різними комунікантами, а також уміння їх ефективного застосування у конкретному спілкуванні в ролі адресанта й адресата" [Мацько, Кравець 2007, с. 13] і мовної компетентності як "знання учасниками комунікації норм і правил сучасної літературної мови і вміле використання їх у продукуванні висловлювань".ukмовна освітакомунікативна компетентністьлітературна мовапрофесійне спілкуваннясоціолінгвістичний аспект в мовній освітістаттяСоціолінгвістичний аспект мовнокомунікативної підготовки студентів-нефілологівArticle