Іванишина, Лариса2024-08-012024-08-012024Іванишина Л. Сценарії Сергія Параджанова, написані в Україні / Лариса Іванишина // Кіно-Театр. - 2024. - № 4. - C. 45-46.1562-3238https://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/31086Результатом перших десяти років життя Сергія Параджанова у Києві й роботи на кіностудії ім. О. Довженка стали фільми ("Андрієш", "Перший парубок", "Українська рапсодія", "Квітка на камені"), які не особливо виділялися з поточної продукції. 1963–1964 рік став потужним вибухом традиції й поділив життя кінорежисера на два етапи: до "Тіней забутих предків" і після них. Картина Параджанова полетіла світами, викликаючи подив і захоплення. Міжнародне визнання помножило творчі сили, додало впевненості у собі й породило бажання висловити мовою кіно власний мистецький світ. Режисер хотів поділитися своєю любов’ю до Києва, виразити суб’єктивне відчуття мальовничого міста над Дніпром, яке стало для нього рідним. Він не визнавав жанрове кіно, а тим більше чужим був йому кінематограф казенний, ідеологічно заангажований, він піддавав його критиці. Тим самим набував собі іміджу опозиціонера, що не йшло на користь розвитку його кар’єри. Він стверджував, що його кіно – живописне, воно тяжіє до статичності, до ритуалу, до притчі. Переглядаючи фільми, вчитуючись у тексти, де він пропонував продуктивні ідеї для кіно, досліджуючи його біографію, не можна не погодитися з авторами книги, що він випередив свій час.deЮрій Морозоварешти української інтелігенції"Київські фрески""Екранний світ Сергія Параджанова"Тамара ШевченкоВіктор ШкловськийстаттяСценарії Сергія Параджанова, написані в УкраїніArticle