Дзядевич, Тетяна2016-12-282016-12-281998Дзядевич Т. М. Від національного типу до стериотипу : ("Две русские народности" Миколи Костомарова і "Хмари" Івана Нечуя-Левицького) / Т. Дзядевич // Наукові записки НаУКМА. - 1998. - Т. 4 : Філологія. - С. 64-68.https://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/10583В епоху романтизму в українській культурі починається поглиблене зацікавлення історією, етнографією, духовною спадщиною предків. Під впливом німецької ідеалістичної філософії починає зароджуватись філософія української національної ідеї. В літературі, найвагомішому чиннику тогочасної культури, починає складатися український національний тип, якщо під типом розуміти “образ-персонаж, який концентрує в собі риси характеру, спосіб мислення, світоглядні орієнтації, залишаючись яскраво індивідуальним, неповторним...”.Tetiana Dziadevych’s article is devoted to the analysis of the emergence and transformation of national stereotypes in the Ukrainian literature of 19th—20th centures. The author researches the process of transition from the national types outlined by Mykola Kostomarov “Dve Ruskie narodnosti” to national stereotypes used by Ivan Nechui-Levytsky in the novel “Khmary”.ukромантизмукраінська культураідеалістична філософіянаціональна ідеяВід національного типу до стериотипу ("Две русские народности" Миколи Костомарова і "Хмари" Івана Нечуя-Левицького)Article