Кандинська, Віра2024-08-132024-08-132005Кандинська В. Анджей Вайда: портрет на тлі епохи : [рецензія] / Віра Кандинська // Кіно-Театр. - 2005. - № 6. - C. 58. - Рецензія на: Вайда А. Кіно і решта світу. Киів : Етос, 2004.1562-3238https://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/31192У київському видавництві "Етнос" нещодавно побачила світ книжка "Кіно і решта світу" — автобіографічний твір видатного польського режисера кіно і театру Анджея Вайди (переклад і примітки Віри Авксентьєвої). Життєпис у книзі А. Вайди невіддільний від історії країни: політичного і культурного життя Польщі довоєнних часів, періоду ПНР, виборювання незалежності періоду "Солідарності", а також сучасної ситуації. Відверта розповідь про особисті події переплітається з глобальними роздумами над історією, демократією і свободою, проблемами міжнародного звучання. Читачеві відкриваються основні етапи творчої біографії митця: період категоричного прощання з роматичними ідеалами батьків, ознаменований одним із найвизначніших досягнень світового кінематографа — картиною "Попіл і діамант", роздумів про долю польського народу у драматичних випробуваннях "Льотна" (1959), "Попіл" (1965), "Пейзаж після битви" (1970); спроби протиставити політичним гаслам і голослівним соцреалістичним деклараціям національні культурні традиції у стрічках "Весілля" (1972 — 1973, за С. Виспянським) та "Земля обітована" (1974, за В. Реймонтом), а також світ справжніх людських почуттів у ліричних екранізаціях творів Я. Івашкевича і Т. Конвіцького "Березняк" (1970), "Диригент" (1979), "Панни з Вілька" (1979); період "кіно морального неспокою", започаткований новаторськими картинами "Людина з мармуру" (1976) і "Людина з заліза" (1981), які суттєво змінили обличчя польського кінематографа. Видання, сповнене цікавих фактів, позначене виразним авторським почерком, ілюстроване рідкісними фотографіями, зацікавить не лише фахівців, а й широку читацьку аудиторію.uk"Кіно і решта світу""Попіл і діамант""Земля обітована""Диригент"статтяАнджей Вайда: портрет на тлі епохи : [рецензія]Article