Артамонов, Олександр2024-02-292024-02-292024Артамонов О. О. Становище митця в радянській державі: метафорика "Тіней забутих предків" Сергія Параджанова / Олександр Артамонов // Кіно-Театр. - 2024. - № 1. - C. 4-5.1562-3238https://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/28135Мико в інтерпретації Параджанова виявився... німим! Герой, який у повісті говорить чи не найбільше, в екранізації обходиться лише мімікою та жестикуляцією – казку про "високого Бескида" оповідає ватаг, а Мико доповнює розповідь пластикою тіла. На жаль, ми не маємо записок С. Параджанова, в яких можна було б знайти пояснення такого переосмислення образу Мико. Чи не найголовніший урок, що виніс Параджанов з цих перших картин, – зафільмував "Тіні забутих предків" українською, зберіг гуцульський діалект і категорично не дозволив дублювати російською, що викликало спротив у влади і вплинуло на подальшу долю режисера. Такою була ціна професії Параджанова в епоху соцреалізму, до риторики якої він більше ніколи не повертався.ukМихайло КоцюбинськийМикоЯрослав ПархоменкоВолодимир АнтоновЛеонід Єнгібаров"Шлях на арену"статтяСтановище митця в радянській державі: метафорика "Тіней забутих предків" Сергія ПараджановаArticle