Брюховецька, Лариса2020-07-222020-07-222019Брюховецька Л. І. Вадим Іллєнко й еволюція кінозображення / Лариса Брюховецька // Науковий вісник Київського національного університету театру, кіно і телебачення імені І.К. Карпенка-Карого. - 2019. - Вип. 25. - С. 68-82.https://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/17710Постановочно-складні, експериментальні й жанрові фільми українського кіно радянських часів кінооператор Вадим Іллєнко знімав, маючи репутацію високого професіонала і людини, цілком відданої своїй справі, що і поєднувало все зняте ним. І якби він зняв усього два фільми — “За двома зайцями” та “Вечір на Івана Купала” — його ім’я увійшло б в історію українського кіно. Він же зняв дев’ятнадцять. А крім того, поставив шість картин як кінорежисер, серед яких пальма першості належить стрічці “Останній бункер”. Аналіз операторського і режисерського спадку майстра і становить зміст статті.High professional qualities and devotion to his work were characteristic traits of all works by cinematographer Vadym Illienko. His made technically complicated experimental and genre films of Ukrainian cinema of Soviet times. Even if he would film only two films — Chasing Two Hares and The Eve of Ivan Kupalo — his name would have entered the history of Ukrainian cinema. Yet, he made nineteen films. Moreover, he made six films as a film director, among which the most important is The Last Bunker. The article analyzes the cinematography and filmmaking of Vadym Illіenko.Постановочно-сложные, экспериментальные и жанровые фильмы украинского кино советских времен кинооператор Вадим Ильенко снимал, имея репутацию высокого профессионала и человека, полностью преданного своему делу, что и объединяло все снятое им. И если бы он снял всего два фильма — “За двумя зайцами” и “Вечер на Ивана Купала” — его имя вошло бы в историю украинского кино. Он же снял девятнадцать. А кроме того, поставил шесть картин как кинорежиссер, среди которых пальма первенства принадлежит ленте “Последний бункер”. Анализ операторского и режиссерского наследия и составляет содержание этой статьи.ukкінооператорВДІКфільми“відлига”альпінізмромантикакіностудія ім. О. ДовженкакінорежисерКарпатикінокомедіяексперимент у кіномовізастійзбройний опіркарателігуманізмпрофесіоналізмстаттяCinematographerVGIKfilmsThawalpinismRomanticismDovzhenko Film StudiosCarpathiansfilm comedyexperiment in film languageStagnationmilitary resistanceperpetratorshumanismprofessional qualityкинооператорВГИКфильмы“оттепель”альпинизмромантикакиностудия им. А. ДовженкокинорежиссерКарпатыкинокомедияэкспериментзастойвооруженное сопротивлениекарателигуманизмпрофессионализмВадим Іллєнко й еволюція кінозображенняArticle