Гонтар, Марина2020-03-052020-03-052019Гонтар М. Мовний конфлікт та мовна дискримінація у сфері торгівлі й послуг / Марина Гонтар // Мова: класичне - модерне - постмодерне : збірник наукових праць / [редкол.: Ожоган В. М. (відп. ред.), Демська О. М., Зернецький П. В., Лучик А. А., Лучик В. В., Масенко Л. Т., Собуцький М. А., Кадочнікова О. П. та ін. ; упоряд.: Ожоган В. М., Сігов К. Б.] ; Нац. ун-т "Києво-Могилян. акад.". - Київ : Дух і літера, 2019. - Вип. 5. - С. 22-38.2522-9281https://doi.org/10.18523/lcmp2522-9281.2019.5.22-38https://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/17070У статті досліджено мовні конфлікти та явище дискримінації на мовному ґрунті у закладах торгівлі в Україні. Матеріалом слугували результати масового опитування та опитування у фокус-групах, проведені 2017 року за сприяння Фонду Фольксваген, публікації електронних ЗМІ, дописи на форумах та в соціальних мережах, у яких описано факти дискримінації за мовною ознакою та мовні конфлікти, що виникали через вживання/ невживання української й російської мов у закладах торгівлі й послуг.The linguistic situation in Ukraine is characterized by Ukrainian-Russian bilingualism. The way of the coexistence of these languages is an important factor in Ukrainian society’s life. The purpose of this paper is to study language conflict and discrimination based on language in the field of retail and services.ukдвомовністьмовний конфліктдискримінація на мовному ґрунтімовна свідомістьмовні права й обов’язкистаттяbilingualismlanguage conflictdiscrimination based on languagelinguistic consciousnesslinguistic rights and dutiesМовний конфлікт та мовна дискримінація у сфері торгівлі й послугLanguage Conflict and Language Discrimination in the Field of Retail and Services in UkraineArticle