Диса, КатеринаПлахотнюк, Каріна2021-07-072021-07-072021https://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/20237Кваліфікаційна робота є першим дослідженням тоталітарного режиму крізь призму монументальної скульптури. Робота присвячена висвітленню ролі ідеології на формування стійких суспільних парадигм та їх вербальному втіленню в монументах. Для розкриття теми були залучені фотографії аналізованих монументальних скульптур СРСР та Третього Райху, зроблені у період їх існування, державні документи, що регламентували діяльність творчих спільнот та особисті спогади учасників процесу, що забезпечило повноцінний огляд предмету дослідження. У роботі представлений контекстуальний розділ, що відкриває методологічні засади дослідження та два розділи аналізу вищезазначених джерел у суспільному й ідеологічному контексті. У результаті в роботі було проведено візуальний контекстуальний аналіз монументальної скульптури на предмет проявів тоталітарних маркерів та визначено їх основні кореляції, відповідно до режимів. Дане дослідження дозволяє відкрити новий шлях залучення візуальних текстів у роботі історика й доповнити історіографічну базу досліджень пропаганди тоталітарних режимів.ukтоталітарний режимідеологіямонументальні скульптури СРСР та Третього Райхудержавні документитоталітарні маркеривізуальні текстиісторіографічна базабакалаврська роботаМаркери тоталітарного простору в монументальній скульптурі СРСР та Третього Райху (1930-ті - 1940-ві рр.)Other