Гришко, Юлія2020-03-052020-03-052019Гришко Ю. Ю. Фоностилістичний ефект оказіонального гендіадісу в українському поетичному дискурсі ХХ–ХХI століть / Юлія Гришко // Мова: класичне - модерне - постмодерне : збірник наукових праць / [редкол.: Ожоган В. М. (відп. ред.), Демська О. М., Зернецький П. В., Лучик А. А., Лучик В. В., Масенко Л. Т., Собуцький М. А., Кадочнікова О. П. та ін. ; упоряд.: Ожоган В. М., Сігов К. Б.] ; Нац. ун-т "Києво-Могилян. акад.". - Київ : Дух і літера, 2019. - Вип. 5. - С. 63-72.2522-9281https://doi.org/10.18523/lcmp2522-9281.2019.5.63-72https://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/17067У статті наведено результати лінгвістичного аналізу сучасного українського поетичного дискурсу О. Ірванця, В. Неборака, Ю. Андруховича, В. Терена, В. Цибулька, І. Низового, О. Левченка, Ю. Іздрика та ін. Виокремлено основні стилістичні функції гендіадісу: звукове обігравання географічних назв та власних імен осіб; моделювання ономатопеї; власне фонетична гра; функція семантико-стилістичного синоніма. Установлено, гцо найпродуктивнішим типом гендіадісу є асемантична фонетична гра. Підкреслено, що поети часто підсилюють фоностилістичний ефект гендіадісу алітераціями та асонансами, які дублюють загальне акустичне тло вірша.Purpose is to distinguish the phonetic marked hendiadyses in modern Ukrainian poetical discourse, this purpose includes the realization of the next tasks: 1) to describe the functions of hendiadys in creation by Ukrainian authors; 2) to classify the types of hendiadys depending on their stylistic expression in artistic text.ukсучасний український поетичний дискурсгендіадісоказіоналізмфоностилістичний ефектфонетична граономатопеяалітераціяасонансстаттяmodern Ukrainian poetical discoursehendiadysnonce wordphonetic and stylistic effectphonetic playonomatopoeiaalliterationassonanceФоностилістичний ефект оказіонального гендіадісу в українському поетичному дискурсі ХХ–ХХI столітьPnonetic and Stylistic Effect of Occasional Hendiadys in Ukrainian Poetical Discourse of 20th-21st CenturiesArticle