Нестеренко, Людмила2023-02-142023-02-142022Нестеренко Л. О. Психологічні аспекти застосування елементів комунікативних тренінгів у процесі викладання професійно-орієнтованої англійської мови / Нестеренко Л. О. // Psychology and pedagogy as sciences for the development of the cultural potential of modern society : scientific monograph/ [H. V. Boryn, O. V. Varhata, ... L. O. Nesterenko et al.]. - Riga : Baltija Publishing, 2022. - P. 291-308. - https://doi.org/10.30525/978-9934-26-198-5-12https://doi.org/10.30525/978-9934-26-198-5-12https://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/24679Статтю присвячено визначенню особливостей використання комунікативних тренінгів у процесі викладання англійської мови за професійним спрямуванням. В статті наведені найбільш поширені типи комунікативних взаємодій в системі вищої освіти (вертикальні, горизонтальні, формальні, неформальні, контрольовані, неконтрольовані). Запропоновано визначення комунікативної компетентності викладача іноземної мови. Визначено, що комунікативна компетентність викладача англійської мови є унікальним соціально-психологічним механізмом, що забезпечує створення умов для ефективної комунікації з іншими учасниками освітніх взаємодій в системі вищої освіти та виступає ефективним інструментом для успішної адаптації до швидкозмінного освітнього середовища, що забезпечує можливість ефективної взаємодії в подальшому. Доведено, що викладач англійської мови з високим рівнем комунікативної компетентності має добре сформовані навички активного слухання, уміння встановлювати зворотній зв’язок та високий рівень емпатії. Проаналізовано вплив комунікативної компетентності викладача іноземної мови на якість побудови стосунків між учасниками освітніх взаємодій. У статті також висвітлено переваги застосування психологічного інструментарію, визначено вимоги до застосування комунікативних тренінгів у процесі викладання англійської мови за професійним спрямуванням та окреслено основні методичні принципи їх використання.ukкомунікативний тренінгкомунікативна компетентністьвикладач іноземної мовивища освітанавички активного слуханняпсихологічний інструментарійрозділ монографіїПсихологічні аспекти застосування елементів комунікативних тренінгів у процесі викладання професійно-орієнтованої англійської мовиBook chapter