Брюховецька, Лариса2021-11-042021-11-042021Брюховецька Л. І. "Бачу людину з твердою волею, твердим внутрішнім переконанням". Іван Миколайчук у ролі Тараса Шевченка / Лариса Брюховецька // Кіно-Театр. - 2021. - № 2. - С. 2-3.1562-3238https://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/21390Назва фільму "Сон" Володимира Денисенка (1964) концептуально пов’язана з творчістю поета, у якого є чотири твори під такою назвою. Це був смисловий ключ, взятий у Тараса Шевченка для зображення його життєпису й тлумачення української дійсності ХІХ століття. Онірична форма, обрана поетом, зумовлена потребою прорватися крізь цензурні заслони, хоча врешті-решт це не врятувало українського генія від жорстокої розправи каральних органів Російської імперії. Та й не могли сон чи діяльність уяви прикрити сарказму, гніву і зривання масок з імператора й тих, хто "в серебрі та златі", - сон був надто реалістично-пізнаваним, а такої правди про себе сильні світу цього поетам не пробачають.ukВолодимир ДенисенкоІван Миколайчукбагатопланова постатьоб’ємний образвнутрішній світ поетаприйом асоціативного баченняТарас Шевченкостаття"Бачу людину з твердою волею, твердим внутрішнім переконанням". Іван Миколайчук у ролі Тараса ШевченкаArticle