Хижняк, Зоя2016-12-072016-12-072000Хижняк З. І. Спадщина Києво-Могилянської академії, стан її вивчення в Україні та за рубежем / З. І. Хижняк // Наукові записки НаУКМА. - 2000. - Т. 18 : Ювілейний випуск. - С. 13-18.https://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/10041Києво-Могилянська академія впродовж 200-літньої історії була основним осередком освіти, науки, культури, суспільно-політичної думки. Окрім головної мети — навчати й виховувати українську молодь, Академія виконувала величезну просвітницьку місію. її вихованці поширювали у всьому православному світі наукові, філософсько-світоглядні й богословські ідеї. Навкол о них створювалис ь інтелектуальні осередки, які в свою чергу впливали на громадсько-політичне й культурне життя суспільства. Залишаючись на давніх національних традиціях, Академія водночас здійснила вагомий крок до форм і змісту європейської освіти, до засвоєння європейських наукових і культурних надбань і, таким чином, сприяла інтеграції двох культур, що історично склалися — східної (слов'яно-візантійської) й західної.ukспадщинаКиєво-Могилянська академіявивченняпросвітницька місіяСпадщина Києво-Могилянської академії, стан її вивчення в Україні та за рубежемArticle