Сватко, Юрій2024-10-142024-10-142023Сватко Ю. І. Духовність особистості у світлі знання, риторичних образів часу та опанування власного майбутнього. Частина II. Ораторика – конфліктний світ державної влади – світ промов і проблем / Ю. І. Cватко // Духовність особистості: методологія, теорія і практика : збірник наукових праць. - Київ : Вид-во СНУ ім. В. Даля, 2023. - Т. 1, № 3 (107). - С. 114-147. - https://doi.org/10.33216/2220-6310/2023-107-3-114-1472220-63102707-7292https://doi.org/10.33216/2220-6310/2023-107-3-114-147https://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/31853The article is the second of two parts of a new original study devoted to the problem of spirituality in its philosophical, educational, communicative, rhetorical, and governance dimensions. It continues the author’s two-decade-long series of publications on issues of spirituality, education, communicative principles of governance and power, as well as on rhetorical classification of speeches and problems. A stress is placed on the proper rhetorical principles of the distribution of state power, fundamental conflicts in the field of state governance and appropriate methods of peaceful communication with the authorities, and at the same time on their educational and spiritual dimensions. Taking into account and against the background of the outlined problems, an analysis of the main problem areas of thinking and speech is presented. The article uses material from the author’s lecture course ‘Practical Rhetoric and Communication Management’. In the Preamble of this second part of the study, a new yet related to the previous set of problems is outlined, which in their own way define the communication of a person with one’s own future. Chapter I presents temporary images of authority, rhetorical distribution of power, and types of conflicts between citizens and the state as a mandatory subject of civic education of personality in a democratic state. Chapter II defines the phenomenon of problematicity, presents directions and ways of problematizing life, temporal images of problems and their rhetorical classification in accordance with the rhetorical classification of speeches. The problem area of being is identified as a space of continuous education of personality on the way to one’s own authenticity. In the Epilogue, directions for further research are defined.Стаття – друга з двох частин нового авторського дослідження, присвяченого проблемі духовності в її філософському, освітньому, комунікативному, риторичному та управлінському вимірах. Воно продовжує двадцятирічну серію публікацій автора з питань духовності, освіти, комунікативних засад управління і влади, а також риторичної класифікації промов і проблем. Акцент зроблено на власне риторичних засадах розподілу державної влади, фундаментальних конфліктах в галузі державного управління та відповідних способах мирної комунікації з владою, а разом із тим на їхньому освітньому і духовному вимірах. З урахуванням і на тлі окресленої проблематики представлено аналіз основних напрямів проблематизації мислення і мовлення. У статті використано матеріали лекційного курсу автора "Практична риторика і управління комунікацією". У Преамбулі другої частини статті окреслено нове для цього дослідження, проте тісно пов’язане з попереднім коло проблем, що по-своєму визначають спілкування особистості з її майбутнім. В розділі I представлено часові образи влади, риторичний розподіл владних повноважень та види конфліктів між громадянами і державою як обов’язковий предмет громадянської освіти особистості в демократичній державі. В розділі II визначено феномен проблемності, представлено напрями і способи проблематизації життя, часові образи проблем та їхню риторичну класифікацію в узгодженні з риторичною класифікацією промов. Проблемне поле буття ідентифіковане як простір неперервної освіти особистості на шляху до власної справжності. В Епілогу визначено напрями майбутніх досліджень.ukдуховністьособистістьдухосвітанавчаннявихованнясмислцінностічеснотикомунікаціядіяльністьчасмайбуттяпрогнозуванняпроєктконсультантаналітикекспертвиконавецьуправлінецьсамосвідомістьмовапрактична риторикариторична "аксіоматика Арістотеля"управліннявлададержаваораториказаконодавча, виконавча, судова владапрезидентконституціяконфліктпроблемапроблематизаціякласифікаціяпромовастаттяspiritualitypersonalityspiriteducationtrainingupbringingmeaningvaluesvirtuescommunicationactivitytimefutureforecastingprojectconsultantanalystexpertimplementeradministratorself-awareneslanguagepractical rhetoricrhetorical "Aristotle’s axiomatics"governanceauthoritystateoratorylegislative, executive, judiciary powerpresidentconstitutionconflictproblemproblematizationclassificationspeechДуховність особистості у світлі знання, риторичних образів часу та опанування власного майбутнього. Частина II. Ораторика – конфліктний світ державної влади – світ промов і проблемSpirituality of personality in the light of knowledge, rhetorical images of the time, and mastering one’s own future. Part II. Education – state – governance – world of projectsArticle