Fedoriv, Mariya2025-09-192025-09-192024Fedoriv M. L. Strategies for transitioning EFL students from A2 to B1 level: a case study on the topic "family" / Fedoriv M. L. // Підвищення ефективності комунікацій в закладі вищої освіти : матеріали всеукраїнського науково-педагогічного підвищення кваліфікації, 30 вересня – 10 листопада 2024 року / Полтавський державний аграрний університет, Центр українсько-європейського наукового співробітництва. - Львів ; Торунь : Liha-Pres, 2024. - C. 166-169.978-966-397-435-4https://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/36750The transition from A2 to B1 level in English as a Foreign Language (EFL) education can be challenging for learners. Students encounter more complex grammatical structures, vocabulary, and communicative tasks, which often result in common issues in speaking, writing, and listening. This paper overviews teaching strategies to support this transition, using the theme of "Family" as a case study to illustrate practical methods for addressing these issues.enEnglishMonologue SpeakingListening SkillsWriting SkillsGrammar and Verb Tensesconference materialsStrategies for transitioning EFL students from A2 to B1 level: a case study on the topic "family"Conference materials