Саква, Олександр2023-11-242023-11-242023Саква О. О. Справа майстра Кужельного. Післямова до ювілею / Олександр Саква // Кіно-Театр. - 2023. - № 4. - C. 25-27.1562-3238https://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/27281Кужелина – коли хто не знає, прядиво чи вовна, намотані на кілок. Чому б не припустити, що в давніх колінах ювіляра були ремісники, умільці, майстри? Кужельний – киянин, менталітет жителя середмістя в нього вроджений. А історичною рисою нашої столиці є, зокрема, її приналежність до центрів магдебурзького права, що формувало суверенну систему життя виробничих цехів і ремісників. (Вислідом тієї автономності майстрових об’єднань є, до слова, й сучасні акторські гільдії, що обстоюють потреби виконавської спільноти. Здавна діяв у Києві й музичний цех, що заснував для городян оркестр і музичну школу). Магдебурзьке право захищало цеховиків від тиску держави й сваволі феодалів, сприяло розвитку ремесел і торгівлі, європеїзувало міський устрій, формувало фахову гідність і самоврядність виробників товарів і послуг.До чого веду? А Олексій Кужельний, 35 років тому запалившись ідеєю власної театральної справи, в її основу поклав принцип ангажементу – найму артистів для участі в проєктах на умовах контракту.ukрежисер Олексій Кужельнийпринцип ангажементутеатр "Сузір’я"домашній театрстаттяСправа майстра Кужельного. Післямова до ювілеюArticle