Лозова, Лідія2013-11-182013-11-182013Лозова Л. Я. Художня теорія В. Стерлігова на тлі філософських ідей чинарів-оберіутів / Лозова Л. Я. // Наукові записки НаУКМА. - 2013. - Т. 140 : Теорія та історія культури. - С. 98-103https://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/2636У цій статті розглянуто зв’язок «чашно-купольної» теорії ленінградського художника Володимира Стерлігова (1904–1973), яка постала у 1960-х рр., з філософськими ідеями «чинарів-оберіутів» – а особливо поета Даниїла Хармса (1905–1942) та філософа Якова Друскіна (1902–1980), – які у 1930-х рр. значною мірою розвинули і трансформували ідеї вчителя В. Стерлігова художника К. Малевича (1878–1935). The article tracks and analyzes connections between the 1960s “chalice and cupola” theory of the Leningrad artist Vladimir Sterligov (1904–1973) and certain philosophical ideas of the Oberiuts and the Chinars – especiall the poet Daniil Harms (1905–1942) and the philosopher Yakov Druskin (1902–1980) – in the 1930s. In 1930s, the Oberiuts developed and transformed the ideas of Sterligov’s Kazimir Malevich (1878–1935).В. СтерліговД. ХармсЯ. Друскінчинаріоберіутичашно-купольне мистецтвоVladimir SterligovDaniil HarmsYakov DruskinKazimir Malevichthe ChinarsOBERIUstraight-curvechalice-cupola artХудожня теорія В. Стерлігова на тлі філософських ідей чинарів-оберіутівArt Theory of Vladimir Sterligov on the Background of Philosophical Ideas of the Oberiuts and ChinarsArticle