Didmanidze, IbraimTkhilaishvili, Ryma2014-03-172014-03-172013Didmanidze I. Тhе use of opposing parties' reconciliation model for learning organization and knowledge management / I. Didmanidze, R. Тkhilaishvili. // Наукові записки НаУКМА. - 2013. - Т. 151 : Комп'ютерні науки. - С. 122-125.https://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/2868It is used information model to manage and control using knowledge of the organization. This model is universal and it may be used for learning organization and knowledge management, thus for optimization of the learning process. First of all it is necessary to examine knowledge utilization “the channel” to build a model. So, statistically it must be learnt the process of acquiring knowledge. This is a statistical analysis of learning process for students to learn by observing the teacher, the student and the teacher s assessment of the quality of the used knowledge.У роботі представлено інформаційну модель управління і контролю знань на базі "каналу" засвоєння.encontrol of assimilation of the knowledgeachieve optimization in the learning processintroduction of redundancy in the Systemarticleконтроль засвоєння знаньдосягнення оптимізації в процесі навчаннявнесення надмірності в системуТhе use of opposing parties' reconciliation model for learning organization and knowledge managementВикористання моделі примирення протилежних сторін у навчальному закладі та для управління знаннямиArticle