Kirillova, Olha2017-11-082017-11-082017Kirillova O. Volodymyr Vynnychenko and the Early Ukrainian Decadent Film (1917-1918) / O. Kirillova // Наукові записки НаУКМА. Теорія та історія культури. - 2017. - Т. 191. - С. 52-55.https://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/12156The article is focused on the phenomenon of the early Ukrainian decadent cinema, in particular, in relation to filmings of Volodymyr Vynnychenko’s dramaturgy. One of the brightest examples of ‘film decadence’ in Vynnychenko’s oevre is “The Lie” directed by Vyacheslav Vyskovs’ky in 1918, discovered recently in the film archives. This film displays the principles of ‘ethical symbolism’, ‘dark’ expressionist aesthetics and remains the unique masterpiece of specifically Ukranian film decadence.Статтю присвячено феномену раннього декадентського кінематографа та проблематичному статусу його «українськості»; зокрема ранні (німі) екранізації творів Володимира Винниченка розглянуто у цьому контексті. Фільм В’ячеслава Висковського «Брехня» 1918 р., нещодавно віднайдений автором статті у кіноархівах, можна назвати найвизначнішим твором українського кінодекадансу в період його виникнення, з відповідними рисами експресіонізму, принципами етичного символізму та ознаками авангардного динамізму.endecadent filmfin de scièclecultural diffusioncultural splitethical symbolismfilmingeditingдекадентський кінематографкультурна дифузіякультурне розщепленняетичний символізмекранізаціямонтажVolodymyr Vynnychenko and the Early Ukrainian Decadent Film (1917-1918)Володимир Винниченко у ранньому українському декадентському кінематографі (in Еnglish)Article