Брюховецька, Лариса2024-10-102024-10-102024Брюховецька Л. І. Носії національного в українському кіномистецтві. Олександр Довженко та Іван Миколайчук / Лариса Брюховецька // Кіно-Театр. - 2024. - № 5. - C. 14-16.1562-3238https://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/31807Олександр Довженко та Іван Миколайчук. Паралель, безперечно, зухвала, адже це різні, скажімо так, вагові категорії. Якщо Довженко – визнаний у світі класик, чиє ім’я занесене в кіноенциклопедії і якому присвячено багато досліджень, виданих в Києві, в Москві, а перелік книг, що вийшли в незалежній Україні, доповнює десяток зарубіжних, то простір, у якому високо цінують Миколайчука, вужчий. За свого життя він здобув визнання і любов не в офіційних колах, а в широкого глядача, став легендою. З роками його творчість піднімається в ціні: в Незалежній Україні його фільми переглядають, йому присвячують вечори пам’яті, випускають фільми і телепередачі, про нього вже видано більше 10 книг, вийшли друком його сценарії. І все ж, попри різний резонанс, паралель між Довженком і Миколайчуком цілком правомірна. Насамперед тому, що національна ідентичність обох була даною їм від народження, і вони від неї не відцуралися.ukДовженко О.Миколайчук І.українське кінонаціональна ідентичністьукраїноцентризмсоцреалізмгеноцидстаттяНосії національного в українському кіномистецтві. Олександр Довженко та Іван МиколайчукArticle