Gorbachuk, Vasyl2023-09-132023-09-132022Gorbachuk V. M. Economics of data consumption and management of external network effects / [V. Gorbachuk] // Information and innovative technologies in the turbulence era / edited by Natalia Afanasieva and Oleksandr Nestorenko. - Katowice : University of Technology, Katowice, 2022. - [Part] 2.8. - P. 379-398. - https://doi.org/10.54264/M014https://doi.org/10.54264/M014https://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/25947Мережевий ефект (мережева екстерналія чи економія від масштабу з боку попиту) − це вплив кількості користувачів чи обсягу користування послугою на цінність даної послуги, яка сприймається кожним користувачем індивідуально. Кожний новий користувач існуючої мережі додаватиме до неї цінність. Якщо економія від масштабу з боку попиту описує цінність наявності багатьох користувачів, то економія від масштабу з боку пропозиції описує ефект переваги збільшення користувачів або вироблених одиниць для зменшення собівартості виробництва.ukмережевий ефекткористувач мережіцифрові навичкиІнтернетоператори мобільного зв’язкупристрої мобільного зв’язкукібернетичний і космічний простірстаттяEconomics of data consumption and management of external network effectЕкономіка споживання даних та управління зовнішніми ефектами мережіArticle