Максимчук, Ольга2013-09-082013-09-082012Максимчук Ольга. Топос весняного оновлення в українських проповідях XVII ст. (на матеріалі текстів Кирила Транквіліона Ставровецького й Антонія Радивиловського) / Ольга Максимчук // Маґістеріум. – 2012.– Вип. 48 : Літературознавчі студії. – С. 7–13.https://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/2542The article refers to the topos of spring renewal, which appeared in the sermons of Kyrylo Trankvilion Stavrovets’kyi and Antoniy Radyvylovs’kyi, under the infl uence of the biblical book Song of Songs. Both authors prefer an allegorical and typological interpretation of topos. For Stavrovets’kyi, spring symbolizes Christ’s resurrection, and the life of the soul after death in the heavenly Jerusalem. Radyvylovs’kyi also connects the spiritual spring with the Easter feast, with the resurrection of the dead on judgement day, and moreover, introduces the new theme of Christmas, the birth of the Messiah – Jesse’s offspringУ статті йдеться про топос весняного оновлення, що з’явився у проповідях Кирила Транквіліона Ставровецького й Антонія Радивиловського під впливом біблійної книги Пісні Пісень. Обидва автори надають перевагу алегорично-типологічному тлумаченню топосу. Для Ставровецького весна символізує Христове воскресіння, а також життя душі після смерті в небесному Єрусалимі. Радивиловський теж пов’язує духовну весну зі святом Великодня і постанням з мертвих в останні дні, а крім того, уводить нову тему Різдва, народження Месії – пагінчика з корня Єсеєвого.ukУкраїнська барокова проповідь, топос весняного оновлення, Пісня Пісень, біблійна інтерпретація, есхатологічна образністьUkrainian Baroque sermonspring renewal toposSong of Songsbiblical interpretationeschatological imageryТопос весняного оновлення в українських проповідях XVII ст. (на матеріалі текстів Кирила Транквіліона Ставровецького й Антонія Радивиловського)Article