Пашунова, Лілія2023-10-202023-10-201995Пашунова Л. О. Навчання німецькій мові як другій іноземній за комунікативною методикою Інституту Гете / Л. Пашунова // Міжнародна науково-практична конференція "Сучасний стан та проблеми викладання іноземної мови як другої" : (тези доповідей), м. Київ, 1995 р. / [упоряд. : Л. А. Батурська та ін.] ; Національний університет "Києво-Могилянська академія", Кафедра іноземних мов, Кафедра англійської мови. - Київ : [б. в.], 1995. - С. 27-28.https://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/26598The article gives a description of a method of studying the German language as the second foreign language. The method is proposed by the Gaute-Institute. The stress is made on speaking, reading, listening and writing skills. It forms a general idea about the language structure. The method uses many games inspired by the structure of the textbook. The subject has the main importance in the training lessons. The principle of learning grammar lies in the basis of the method. It teaches grammar as a help to communication. As the experience shows, the communicative method allows students to master the communicative skills and grammar material quickly. In order to master the basic skills for communication they need 4 terms.Тези доповіді учасника міжнародної науково-практичної конференції "Сучасний стан та проблеми викладання іноземної мови як другої", м. Київ, 1995 р.ukнімецька мовамовленнєва ситуаціяпринцип навчаючої граматикиграматичний матеріалрольові ігритези конференціїНавчання німецькій мові як другій іноземній за комунікативною методикою Інституту ГетеReaching German as a second foteign language according to the communicative methodology of Gute-InstituteConference materials