Мартинюк, Ольга2024-07-042024-07-042024Мартинюк О. В. Велосипедна мобільність у Радянському Союзі: підходи до вивчення / Ольга Мартинюк // Радянське "я" і радянське "ми" між ідеологією і реальністю = Soviet "I" and Soviet "We" between Ideology and Reality : колективна монографія за підсумками конференції / [заг. ред. Наталії Шліхти ; упоряд. Тетяни Бородіної]. - Київ : Дух і Літера, 2024. - C. 181-190.978-617-8262-21-1https://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/30255This chapter represents a pioneering effort to establish a connection between mobility studies and the history of the Soviet Union. It tackles the topic of bicycle mobility within the USSR by adopting several distinct perspectives. These include examining the material capabilities available for bicycle usage, the state of transport infrastructure, the sense of entitlement to use bicycles, and the narratives that surround spatial movement facilitated by bicycles. By employing each of these viewpoints, the text endeavors to elucidate the disparities observed in the adoption of bicycles across diverse social, age, and gender demographics within the Soviet society. In its conclusion, the text offers insights into the unique cultural phenomenon of bicycle mobility that emerged within the Soviet context. This distinctive culture of bicycle mobility is shown to be a product of the specific economic and cultural conditions that prevailed under Communist rule.Розділ з колективної монографії за підсумками конференції "Радянське "я" і радянське "ми" між ідеологією і реальністю = Soviet "I" and Soviet "We" between Ideology and Reality". Пропонований розділ є однією з перших спроб з’єднати напрацювання в царинах студій мобільності та радянської історії. Велосипедна мобільність в Українській радянській республіці розглядається як матеріальна спроможність, як частина транспортної інфраструктури, як складник формального та неформального права і як наратив про просторове переміщення. Кожен із цих підходів дає зрозуміти нерівномірнe використання велосипеда серед різних соціальних, вікових та гендерних груп упродовж різних періодів існування СРСР. Авторка окреслює контури специфічної радянської культури веломобільності, що постала у відповідь на особливі економічні та культурні обставини комуністичного ладу.ukвелосипедмобільністьРадянський Союзматеріальна культуратранспортна інфраструктураповсякденнягендеррозділ монографіїВелосипедна мобільність у Радянському Союзі: підходи до вивченняBicycle Mobility in the Soviet Union: Research ApproachesBook chapter