Марголіт, Євгеній2025-11-272025-11-272013Марголіт Є. Я. Людина пристрасті / Євген Марголіт // Кіно-Театр. - 2013. - № 4. - С. 39.1562-3238https://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/37719Сюжет творчої долі Мащенка — це один з варіантів загального сюжету українського "поетичного" кіно як дива. Дива перетворення у всіх значеннях периферійної кіностудії, яка штампує запевне безлику третьосортну продукцію, у "конгломерат войовничих індивідуальностей". Дива прориву з мови понурих прописів до мови, предметом якої є буття ЛЮДИНИ В СВІТІ. Дива прориву до самого себе, знаходження себе у цій мові. Отого самого: "Я можу говорити"... І за всім цим — притаманна національній культурі у період становлення первозданна гострота відкриття "я" у досі безособистісному світі. Тому пристрасть майстрів українського "поетичного" кіно — від Параджанова з Іллєнком і Осикою до Денисенка з Мащенком — це пристрасть неофітів.ukукраїнське "поетичне" кінонаціональна культуранеофітиМикола МащенкостаттяЛюдина пристрастіArticle