Ящук, Євген2025-03-272025-03-272024Ящук Є. Р. Продати "Східне питання": реклама у британській копійчаній пресі у часі Великої східної кризи 1870-х рр. / Ящук Є. Р. // Наукові записки НаУКМА. Історичні науки. - 2024. - Т. 7. - C. 47-54. - https://doi.org/10.18523/2617-3417.2024.7.47-542617-34172663-0249https://doi.org/10.18523/2617-3417.2024.7.47-54https://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/34098This article analyses how the "Eastern Question" was becoming a part of consumerist culture in the British Empire during the Great Eastern Crisis of 1875–1878. For a long time, scholars looked at the concept of the "Eastern Question" through the lens of the history of diplomacy and political history, and even the recent works that attempt to approach it from new angles, do not go beyond the limits of the political. Focusing on an extensive piece of advertisement published in the London daily penny newspaper "The Standard" in February 1877, the article questions the presumed certainty of the concept. Involving the approaches from the history of media and cultural history, it demonstrates that the "Eastern Question" was commodified during the international crisis of 1875–1878 and became a useful tool for the book publishers and newspersons to promote their products. Presuming the readers’ familiarity with the concept, they used the openness of its interpretations to include the titles they needed to the newspaper advertisement. Such a utilitarian approach to the concept allowed the authors to vary it meanings in order to highlight the points they wanted to convey to the potential consumers of knowledge.Ця стаття аналізує, як "Східне питання" ставало частиною споживацької культури в Британській імперії під час Великої східної кризи 1875–1878 рр. Протягом довгого часу дослідники розглядали поняття "Східне питання" крізь призму історії дипломатії та політичної історії, і навіть недавні розвідки, що намагаються поглянути на нього з позицій нових підходів, не виходять за межі політичного. Зосереджуючись на розлогому рекламному оголошенні, опублікованому в лондонській щоденній копійчаній газеті The Standard у лютому 1877 р., стаття підважує таку визначеність поняття. Залучаючи підходи історії медіа та культурної історії, вона показує, що "Східне питання" набувало товарних рис у часі міжнародної кризи 1875–1878 рр. і ставало зручним інструментом для книжкових видавців і газетярів для просування їхньої продукції. Передбачаючи обізнаність читачів із поняттям, вони використовували відкритість його тлумачень, щоб додати потрібні їм назви текстів до газетних оголошень. Такий утилітарний підхід до поняття давав змогу авторам рекламних матеріалів варіювати його значення, щоб підкреслити уявлення, які вони бажали донести до потенційних споживачів знання.uk"Східне питання"британська щоденна пресарекламаспоживанняВелика східна кризаXIX ст.стаття"Eastern Question"British daily pressadvertisementconsumptionGreat Eastern crisisXIX centuryПродати "Східне питання": реклама у британській копійчаній пресі у часі Великої східної кризи 1870-х рр.To Sell the ‘Eastern Question’: Advertising in the British Penny Press During the Great Eastern Crisis of the 1870sArticle