Брюховецька, Ольга2019-06-182019-06-182011Брюховецька О. В. Концепція "шва" в психоаналізі й теорії кіно / Брюховецька О. В. // Маґістеріум. Вип. 42. Культурологія / [упоряд.: Джулай Ю. В.]. - 2011. - С. 9-15.https://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/15961У теорії кіно "шов" переважно ідентифікується із фігурою "план/зворотний план", тоді як його оригінальне психоаналітичне розуміння передбачає певну позицію суб'єкта - відсутності, займання-місця-чогось - стосовно до ланцюга свого дискурсу. У статті відстежується генеалогія концепції "шва" від лаканівської логіки означника до кінематографічної артикуляції ("кіно шва") та ідеології ("система шва"); розкриваються невідрефлексовані суперечності в концепції "шва", які виникли внаслідок її концептуальних трансформацій; ставиться питання матеріалістичної теорії кіно та її співвідношення із психоаналізом.In film theory “suture” is usually identified with the figure “shot / reverse shot”, while its original psychoanalytic understanding presupposes certain position of subject - of absence, taking-place-of - toward the chain of its discourse. The article traces genealogy of the concept of “suture” from the Lacanian logic of signifier to the cinematographic articulation (“cinema of suture”) and the ideology (“system of suture”); reveals unreflected contradictions in the concept of “suture” that emerged as a result its semantic transformations; and poses question of materialistic film theory and its relation to psychoanalysis.ukсуб'єктпсихоаналізтеорія кіно після 1968шовартикуляціяплан/зворотний планМіллер, Ж.-А.Одар, Ж.-П.Даян, Д.статтяsubjectpsychoanalysisfilm theory after 1968suturearticulationshot/ reverse shotMiller, J.-A.Odart, J.-P.Dayan, D.Концепція "шва" в психоаналізі й теорії кіноThe concept of “suture” in psychoanalysis and film theoryArticle