Ямборко, Ольга2024-01-222024-01-222023Ямборко О. "Доктор Стрейнджлав, або Як я перестав хвилюватись і полюбив атомну бомбу": фобія ядерної війни / Ольга Ямборко // Кіно-Театр. - 2023. - № 6. - C. 8-11.1562-3238https://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/27781"Доктор Стрейнджлав" висміює постулат холодної війни про взаємне винищення. Власне, назва фільму є переспівом бестселера Дейла Карнегі "Як подолати неспокій і почати жити" (1948). Стенлі Кубрик змушує глядача подивитись на ситуацію соціального психозу збоку. Основним художнім засобом цього фільму є алюзії, серед них титульний герой доктор Стрейнджлав втілює характеристики циніка-науковця, які Кубрик занотував при особистому знайомстві з Генрі Каном, та німецьких вчених із Третього Рейху, тема вербування яких становить окрему сторінку у розвитку гонки ядерних озброєнь, що почалася між США, СРСР, Великою Британією відразу після завершення Другої світової війни. Власне, "Доктор Стрейнджлав" 1964 року в такому порівнянні є саме взірцем художнього узагальнення на строго документальній основі. Більше того, його сатира на холодну війну з її загрозами аж до вселенського апокаліпсису витримала випробування часом. Як бачимо нині, відверті насмішки над національною трагедією робляться за рецептом "вовків в овечих шкурах" – під виглядом воєнних драм, експлуатуючи сюжети про дітей і їх важкохворих родичів в окупованому російськими військами українському місті...ukКарибська кризакультурологічний синопсисконфлікт"Червона тривога""План Р"бункерстрах розв’язання ядерної війни"Серпневі гармати"Джон Кеннедігібридна політикастаття"Доктор Стрейнджлав, або Як я перестав хвилюватись і полюбив атомну бомбу": фобія ядерної війниArticle