Kolchynsky, Dmytro2018-10-052018-10-052006Kolchynsky D. Impossibility of the rhetoric of science ans C. Finnegan's book "Picturing poverty. Print culture and FSA photographs" / Kolchynsky Dmytro. // Маґістеріум. Вип. 22. Журналістика / [упоряд. Квіт С. М.]. - 2006. - С. 33-37.https://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/14254What is it that makes science scientific? Is that knowledge obtained or the method? These central questions are addressed in the article. The paper offers textual analysis of the articles dealing specifically with the question of rhetoric and science as well as textual analysis of Car a Finnegan's book Picturing Poverty. The article proposes a view that social studies, communication studies or other humanities, which are unified by the passion to rhetoric, must leave testable, universal and non-judgmental scientific knowledge alone and what is more stop exploiting the status of science in their self-representation.Що робить науку науковою? Чи це є знання, набуті науковцем, чи метод, за допомогою якого ці знання здобуті? Ці два питання є центральними в даній студії. Автором здійснено спробу текстового аналізу статей, безпосередньо пов'язаних з питаннями риторики та науки, а також книги К. Фіннеган "Зображуючи бідність". Обстоюється думка про те, що у соціальних, комунікаційних чи інших гуманітарних науках, об'єднаних пристрастю до риторики, не варто використовувати універсальні, об'єктивні наукові знання, які можна перевірити, ліпше взагалі не вдаватися до наукової саморепрезентації.ensciencerhetoricknowledgetextual analysisPicturing PovertyarticleImpossibility of the Rhetoric of Science and C. Finnegan's Book Picturing Poverty. Print Culture and FSA PhotographsНеможливість риторики в науці та книга К. Фіннеган "Зображуючи бідність. Культура друку та фотографії часів "Великої депресії"Article