Моренець, Володимир2017-05-302017-05-302016Моренець Володимир Пилипович. Ефект високої башти / Володимир Моренець // Слово і час. - 2016. - № 2. - С. 28-39. - Закінчення. Початок див.: Слово і Час. - 2016. - № 1.https://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/11456У другій частині студії (першу див. у №1, 2016) висвітлено поняття "повної присутності", яке відповідає Кантовому "живому уявленню", Франковому "дійсному чуттю" і найповніше вбирає у себе смисли, пов'язані з т. зв. правдивістю художнього слова та його здатністю бути важливим чинником повсякчасного витворення людського в людині; на конкретних прикладах розглянуто морально-естетичний вплив образу автора на рецепцію його художнього творива. Доведено, що художній текст і текст дійсності пов'язані між собою складним і неочевидним, але доглибним чином.The second part of the study (see the first at №1, 2016) highlights the concept of "full presence", which corresponds to Kant's "empirical apperception", Franko’s "true sense" and most fully absoro the meanings associated with so-called truthfulness of the writer's word and its ability to be an important factor of creating the human in a man. Specific examples demonstrate moral and aesthetic impact of the author’s image on reception of his creation. It is proved that literary text and "text of reality" are interconnected in a complex and non-obvious although profound way.ukконцепт "повна присутність""живе уявлення"художня правдаавтор і його текстстаттяconcept of "full presence"empirical apperceptiontruth of artauthortextarticleЕфект високої баштиThe effect of high towerArticle