048: Філологічні наукиNo Descriptionhttps://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/95912024-03-28T15:43:28Z2024-03-28T15:43:28Z131Кант: мислитель, естетик, мораліст (матеріали до лекції)Шалагінов, Борисhttps://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/77362021-02-17T16:49:33Z2005-01-01T00:00:00Zdc.title: Кант: мислитель, естетик, мораліст (матеріали до лекції)
dc.contributor.author: Шалагінов, Борис
dc.description.abstract: У статті розглянуто основні аспекти гносеологічного, естетичного й етичного вчення І. Канта відповідно до програми магістерського курсу "Німецький романтизм".
dc.description: The article examines the main aspects of I. Kant 's gnoseological, aesthetic, and ethic teachings according to the needs of the M. A. level course "German Romanticism".
2005-01-01T00:00:00ZГерой та його двійник у романах Чака Палагнюка (Паланіка) "Бійцівський клуб" та "Невидимі потвори"Стефанова, Ноннаhttps://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/77352016-10-27T09:01:19Z2005-01-01T00:00:00Zdc.title: Герой та його двійник у романах Чака Палагнюка (Паланіка) "Бійцівський клуб" та "Невидимі потвори"
dc.contributor.author: Стефанова, Нонна
dc.description.abstract: Дослідження розглядає творчість американського письменника українського походження Чака Палагнюка (Паланіка) в аспекті теоріїдвійнщтва. Аналізуються структурні схеми і системи образів
двох найперших романів автора: «Невидимі потвори» і «Бійцівський клуб», визначається роль двійника
у цих романах. За теоретичне підґрунтя слугують концепції двійнщтва М. Бахтіна, М. Ямпольсь-
кого та інших авторів, а також: теоретичні узагальнення самого Чака Палагнюка (Паланіка).
dc.description: The current study examines the work of Chuck Palahniuk, an American author of Ukrainian origin, from the point of the theory of the double. Structural patterns and systems of imagery of the author 's first
two novels, «The Fight Club» and «Invisible Monsters», are analyzed, as is the role of the double in them.
Theoretical grounding is provided by the conceptions of M. Bakhti and Yampols 'kyi, among others, and
Chuck Palahniuk's own theoretical generalizations.
2005-01-01T00:00:00ZКомплекс функціональних характеристик образу Улюбленої у романі Тоні Моррісон "Улюблена"Білоножко, Л.https://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/77342016-10-27T09:13:10Z2005-01-01T00:00:00Zdc.title: Комплекс функціональних характеристик образу Улюбленої у романі Тоні Моррісон "Улюблена"
dc.contributor.author: Білоножко, Л.
dc.description.abstract: У цій статті аналізується спектр функціональних характеристик образу Улюбленої в однойменному
романі Тоні Моррісон. Зокрема йдеться про міфологічний, психоаналітичний естетичний
та художній аспекти природи цього образу, які в комплексі визначають його роль у представленні,
реалізації та розв 'язанні проблеми минулого в романі. Адже в «Улюбленій» поняття минулого уні-
версалізується, виходить за межі історичного чи навіть екзистенційного розуміння, стаючи одиницею
естетичного споглядання. Відіграючи роль структурного центра романного багатоголосся,
Улюблена є відправною точкою численних конкретизацій у феноменологічному аналізі текстової
тканини твору.
dc.description: The article analyses the spectrum of functional characteristics in the portrayal of Beloved in Toni Morrison
's Beloved. Mythological, psychoanalytic, aesthetic and artistic aspects of the nature of this portrayal,
which in unison determine the role of this portrayal in the presentation, development, and resolution of
the problem of the past in the novel are highlighted. The problem of the past in Beloved is universalized,
transgressing the limits of historical or even existential understanding, and becoming a feature of aesthetic
observation. Playing the role of the structural centre of this polyphonic novel, Beloved represents the point
of departure for numerous concretizations in a phenomenological analysis of the textual web of the book.
2005-01-01T00:00:00Z24 години Івана Величковського: функція числа у бароковій традиціїЯровенко, А.https://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/77332016-10-27T09:49:00Z2005-01-01T00:00:00Zdc.title: 24 години Івана Величковського: функція числа у бароковій традиції
dc.contributor.author: Яровенко, А.
dc.description.abstract: У статті розглянуто питання функціонування числа у поетичній цілісності твору на різних
текстових рівнях. Метою праці є перегляд творчих надбань Івана Величковського під кутом зору
аритмологічної естетики з урахуванням культурного контексту та джерельного базису — Біблії.
dc.description: The article deals with the issue of number function in the poetic unity of a work on various textual levels.
The goal of the article is to reconsider Ivan Velychkovs 'kyi 's literary heritage from the numerology aesthetics
point of view, taking into account its cultural context and main source - the Bible.
2005-01-01T00:00:00ZСюрреалістичні аспекти поетичного світу Олега ЛишегиСвято, Роксоланаhttps://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/77322016-10-27T09:52:38Z2005-01-01T00:00:00Zdc.title: Сюрреалістичні аспекти поетичного світу Олега Лишеги
dc.contributor.author: Свято, Роксолана
dc.description.abstract: У статті зроблено спробу дослідити стилістичні особливості поезії Олега Лишеги. Окрему увагу
приділено сюрреал істинності образної системи автора, розглянуто та проаналізовано її специфіку
Творчість Лишеги поставлено в контекст світоглядних шукань автора. Висловлено також
припущення про ірраціональний характер цих шукань.
dc.description: The article is an attempt at researching the stylistic characteristics of Oleh Lysheha 's poetry. Special
attention is accorded to the author 's surreal image system, its nature is examined and analyzed. Oleh
Lysheha 's work is set in the context of the author 's search in terms ofworldview. The view that the nature of
this search is irrational is expressed.
2005-01-01T00:00:00ZМісячна тріада в міфопоетиці драми Лесі Українки "Лісова пісня"Плітка, В.https://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/77312016-10-27T09:56:39Z2005-01-01T00:00:00Zdc.title: Місячна тріада в міфопоетиці драми Лесі Українки "Лісова пісня"
dc.contributor.author: Плітка, В.
dc.description.abstract: Студію присвячено проблемам міфопоетики драми-феєрії Лесі Українки «Лісова пісня», в ній
розглянуто питання, яке досі лишалося поза увагою інтерпретаторів драми - образ богині Гекати
та Місячна тріада, що інтегрують взаємозв'язок основних складників твору в єдине художнє ціле.
Три фази місяця (молодий, повний і щербатий) та три фази соціуму (незаймана дівчина, жінка
в шлюбному віці та стара) - ця тріада Місячної богині представлена в контексті драми «Лісова
пісня» образами Мавки, Килини і Матері Лукаша, вони ілюструють три міфологічні пори року
(природа): весна, літо, зима. У процесі розгортання драматичної дії через символічний код авторка
показує, як Мавка проходить усі три стадії вертикальної трансформації богині: верхній світ,
земний і підземний. Перебіг природних процесів інтегрується в драмі через три дії, кожна з яких
асоціюється з новою фазою-іпостассю Місячної богині й трелюється шлюбними стосунками із
Сонцем-Лукашем.
dc.description: This study is dedicated to the problem of mythopoetics in Lesia Ukrainka's fairy-drama Lisova Pisnia.
It examines a question which has hitherto remained outside of the attention of the drama 's researchers
- the image of the goddess Hecate and the Lunar Triadę, which combine the interrelationship of the work 's
components into one aesthetic whole. Three lunar phases (new, full, third-phase) and three social phases (a
virgin, a married woman, an old woman) - represent the triadę of the Lunar goddess represented in the context
of Lisova Pisnia through the images ofMavka, Kylyna, and Lukash 's mother. They illustrate the three
mythological periods of the year (nature): spring, summer, winter. The process of the revelation of dramatic
action through symbolic code shows how Mavka passes through all three stages of the vertical transformation
of the goddess: the outer world, the earthly, and the subterranean. The cycle of natural processes
integrates in the drama throughout three acts, each of which is associated with a new phase-hypostatis of
the Lunar goddess, and correlates with marrital relations with the sun-Lukash.
2005-01-01T00:00:00ZСхід у поезії Володимира ЦибулькаНарчинська, Т.https://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/77302016-10-27T10:01:24Z2005-01-01T00:00:00Zdc.title: Схід у поезії Володимира Цибулька
dc.contributor.author: Нарчинська, Т.
dc.description.abstract: У статті досліджено елементи культури Сходу в творах Володимира Цибулька, українського
поета, стиль якого сформувався в 1990-х роках. Авторські інтерпретації Сходу є особливим способом
примусити читача оцінювати конфлікти сучасної української культури. Проаналізовано основні
східні мотиви у творчості В. Цибулька.
dc.description: The article researches Oriental cultural elements in Volodymyr Tsybulko 's poems, a Ukrainian poet
whose style was formed in the 90s. An interpretation of the author 's appeal to the Orient as a spesial way of
compel the reader to evaluate modern Ukrainian culture and its conflicts is presented; an analysis of basic
Oriental motives in Volodymyr Tsybulko's poetry is carried out.
2005-01-01T00:00:00ZЕстетизм (уривок зі студії "Стильові течії української поезії другої половини ХХ столітя")Моренець, Володимирhttps://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/77292021-02-17T16:50:00Z2005-01-01T00:00:00Zdc.title: Естетизм (уривок зі студії "Стильові течії української поезії другої половини ХХ столітя")
dc.contributor.author: Моренець, Володимир
dc.description.abstract: У статті висвітлюється естетизм як стильова течія в українській поезії другої половини XX cm.
Окреслено конститутивні риси цього філософсько-естетичного явища європейської літератури,
доводиться факт його виразного оприявлення в українському письменстві означеного часу.
dc.description: The article highlights aestheticism as a style type in Ukrainian poetry of the second half of the 20th
century. Constituent features of the given philosophical-aesthetic phenomenon in European literature are
described. The fact of its clear emergence in Ukrainian writing of the indicated period is established.
2005-01-01T00:00:00ZМіфологема космічної ієрогамії в поезії вісімдесятниківБорисюк, Іринаhttps://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/77282021-02-17T16:49:43Z2005-01-01T00:00:00Zdc.title: Міфологема космічної ієрогамії в поезії вісімдесятників
dc.contributor.author: Борисюк, Ірина
dc.description.abstract: Статтю присвячено проблемі актуалізації міфоритуальних форм у поезії вісімдесятників.
Зокрема розглянуто структуротворчу роль міфологеми космічної ієрогамії у поетичному тексті.
Підкреслено, що в ліриці вісімдесятників актуалізуються архаїчні уявлення про ерос як про
універсальний космотворчий принцип, а еротичне єднання осмислюється як ритуальний акт, що
сполучає небесне й земне.
dc.description: The article is dedicated to the question of the actualization of mytho-ritual forms in the poetry of the 80s
generation. Attention is focused on the structure-forming role of the mythologeme of cosmic hierogenics in
a poetic text. The actualization of archaic thinking about the erotic as a universal cosmic-forming principle
in the poetry of the 80s generation is emphasized; this erotic fusion is understood as a ritual act that unifies
the heavenly with the mortal.
2005-01-01T00:00:00ZПоетика ліричного циклу Б.-І. АнтоничаЯкубчак, Н.https://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/77272018-12-18T15:43:46Z2005-01-01T00:00:00Zdc.title: Поетика ліричного циклу Б.-І. Антонича
dc.contributor.author: Якубчак, Н.
dc.description.abstract: У студії на прикладі поетичного доробку Б.-І. Антонича розглянуто тенденцію до циклізації як
особливого способу зображення світу, у контексті поетики європейського модернізму.
На думку дослідниці, ліричний цикл — це не лише специфічний вид контексту, а й особлива, форма
творчості, тип цілісності, що відрізняється від звичайної добірки віршів і є сформованою автором
послідовністю текстів. Для Б.-І. Антонича циклізація стає однією з генологічних домінант його
творчості.
dc.description: Based on the example of B.-I. Antonych 's poetic heritage, this study analyzes the tendency toward
cyclization as a unique method of portraying the -world, within the context of European modernism.
According to the author, the lyrical cycle is not only a specific form of context, but a unique form of
creativity, a type of totality that differs from an ordinary poetry collection, featuring author-formed textual
coherence. For B.-I. Antonych, cyclization becomes one of the genelogical dominants of his work.
2005-01-01T00:00:00Z