Навчально-культурологічна лабораторіяNo Descriptionhttps://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/120052024-03-29T13:22:32Z2024-03-29T13:22:32Z851War drama as a living realityBriukhovetska, Larysahttps://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/273942023-12-01T01:00:19Z2023-01-01T00:00:00Zdc.title: War drama as a living reality
dc.contributor.author: Briukhovetska, Larysa
dc.description.abstract: Since 2014, the Russian aggression in Ukraine has prompted filmmakers to master a new genre of war drama to tell the stories of those who serve in the Ukrainian army or the territorial defense, as well as those who contribute to the war effort as volunteers. The article discusses Ukrainian war drama films: Cyborgs. Heroes Don’t Die, Call Sign Banderas, Mother of Apostles, Ilovaysk 2014. Donbas Battalion, Sniper. The White Raven. These films integrate war drama with other genres such as detective stories, adventure films, and psychological drama. They also refer to some archetypal themes and conflicts in order to frame the current experience of the war. However, it will be argued that these films do not simply reuse the existing genre models, but complicate them. They refresh war drama by prioritizing the concrete experience of the ongoing war against Russian aggression over the genre conventions. Ukrainian war drama shows not a game of war but the truth of war. It tells the real stories of the bravery of ordinary people who fight against Russian aggression.
2023-01-01T00:00:00ZЕнергія відродження. Українське кіно 2014-2020 : [рецензія]Швець, Юлійhttps://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/252592023-09-23T13:34:56Z2022-01-01T00:00:00Zdc.title: Енергія відродження. Українське кіно 2014-2020 : [рецензія]
dc.contributor.author: Швець, Юлій
dc.description.abstract: Рецензія на книгу "Енергія відродження. Українське кіно 2014-2020".
2022-01-01T00:00:00ZВолинське Полісся дочекалося...Брюховецька, Ларисаhttps://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/223902022-01-21T16:40:31Z2017-01-01T00:00:00Zdc.title: Волинське Полісся дочекалося...
dc.contributor.author: Брюховецька, Лариса
dc.description.abstract: Огляд екранізації роману Володимира Лиса "Століття Якова", за сценарієм Андрія Кокотюхи та режисурою Бата Недич.
2017-01-01T00:00:00ZВідданий рідній Польщі. Спогад про Анджея ВайдуБрюховецька, Ларисаhttps://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/223892022-01-21T16:27:58Z2017-01-01T00:00:00Zdc.title: Відданий рідній Польщі. Спогад про Анджея Вайду
dc.contributor.author: Брюховецька, Лариса
dc.description.abstract: Статтю присвячено відомому польському режисерові Анджею Вайді.
2017-01-01T00:00:00ZСмак свободиБрюховецька, Ларисаhttps://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/223882022-01-21T16:21:37Z2017-01-01T00:00:00Zdc.title: Смак свободи
dc.contributor.author: Брюховецька, Лариса
dc.description.abstract: Огляд на виставу "Камінний господар" за драмою Лесі Українки на сцені Волинського театру ляльок.
2017-01-01T00:00:00ZСковорода сьогоднішнійБрюховецька, Ларисаhttps://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/223862022-01-21T14:53:49Z2003-01-01T00:00:00Zdc.title: Сковорода сьогоднішній
dc.contributor.author: Брюховецька, Лариса
dc.description.abstract: Стаття присвячена сучасним театральним виставам за творчістю Григорія Сковороди.
2003-01-01T00:00:00ZРепресована кіноісторія Фавста ЛопатинськогоКанівець, Анастасіяhttps://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/200872021-06-10T21:48:48Z2019-01-01T00:00:00Zdc.title: Репресована кіноісторія Фавста Лопатинського
dc.contributor.author: Канівець, Анастасія
dc.description.abstract: Фавст Львович Лопатинський належав до "театрального"
поповнення українського кіно 1920-х років. Його звернення
до молодого прогресивного мистецтва було невипадковим:
"Березіль" загалом був схильний до експериментів, мистецьких
перетинів, зокрема інкорпорації в театральне дійство елементів
кіно і цирку. Лопатинський належав до тих, хто розвивав це особливо послідовно.
2019-01-01T00:00:00ZРобота Данила Демуцького як зразок творення екранного середовища діїКанівець, Анастасіяhttps://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/194272021-02-07T11:29:33Z2020-01-01T00:00:00Zdc.title: Робота Данила Демуцького як зразок творення екранного середовища дії
dc.contributor.author: Канівець, Анастасія
dc.description.abstract: Данило Демуцький став однією зі знакових постатей світового операторського мистецтва. Різні за стилістикою, кожен зі своїм набором новаторських кіноприйомів, "його" фільми є яскравим зразком того, як операторська робота не просто показує час і місце дії, а й виконує важливу змістову роль.
2020-01-01T00:00:00ZПопит на українських кінооператорів і зарубіжні оцінки їхньої творчостіБрюховецька, Ларисаhttps://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/194262021-02-07T11:28:57Z2020-01-01T00:00:00Zdc.title: Попит на українських кінооператорів і зарубіжні оцінки їхньої творчості
dc.contributor.author: Брюховецька, Лариса
dc.description.abstract: Кіно - відкрите і мобільне мистецтво, тому кінематографісти мігрують з країни в країну: з країн Східної Європи опиняються на Заході, фахівці з країн західноєвропейських тяжіють до
роботи в голлівудських компаніях. Працювали там і вихідці з українських емігрантських кіл: режисери (Едвард Дмитрик), актори
(Джек Паланс), художники анімаційного кіно, менеджери. Мігрували наші фахівці й за радянських часів, зокрема й кінооператори.
Втім, вони, мабуть, найменше. По-перше, навіть у найгірші часи
занепаду кіновиробництва (як-от у 1990-2000-х) вони могли піти
на комерційні телеканали, щоправда, дехто й поміняв професію.
По-друге, в кінооператорів досить сильне почуття корпоративності, й це не випадково. їх вирізняє ступінь посвяченості в секрети
професії, постійний розвиток, згідно з розвитком операторської
техніки, іншими словами - це та робота, що вимагає віддачі й професіоналізму. І ще одне: в кожної людини є свої смаки і прив’язаності, але вміння цінувати реальний світ у всій повноті в кінооператорів особливе, бо від них залежить, як постане на екрані людина та її середовище. Наші кінооператори цінують красу краєвидів,
людських облич, усього того, про що говорив Вілен Калюта: "Життя з його світанками, заходом сонця, морями, луками, дорогами, лісами входить у мене немовби через кіно. В мене всередині камера не вимикається ніколи. От і виходить: усе, що я люблю, вона фіксує. А люблю я життя. З усіма його відтінками". Справді, Україна - це великий кіногенічний простір, завдяки географічній різноманітності, завдяки багатому історичному минулому, ще далеко не
опрацьованому в кіно. Та ми сьогодні акцентуємо увагу на наших
кінооператорах, які реалізували себе не тільки на рідних студіях, а
й за межами країни.
2020-01-01T00:00:00ZВасиль Портяк: "Я відчув смак цієї роботи"Портяк, ВасильБрюховецька, Ларисаhttps://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/155532019-05-14T15:35:50Z2019-01-01T00:00:00Zdc.title: Василь Портяк: "Я відчув смак цієї роботи"
dc.contributor.author: Портяк, Василь; Брюховецька, Лариса
dc.description.abstract: 2 березня не стало Василя Портяка (1952-2019) - українського письменника і сценариста, автора книг: "Крислачі" (1983),
"У снігах" (2006), повного зібрання новел "Охоронителі Діви"
(2017). Його твори увійшли до антології "Українська мала проза XX століття". їх перекладено англійською, угорською, чеською, словацькою, японською і білоруською мовами. За його сценаріями поставлено фільми: "Меланхолійний вальс" (1990), "Нам сурми не грали, коли ми вмирали"(1991), "Вишневі ночі" (1992),
"Білий пудель" (1993), "Чия правда, чия кривда?" (1993), "Атентат. Осіннє вбивство в Мюнхені" (1995), "Нескорений" (2000),
"Залізна сотня" (2004). Його літературний сценарій "За кривду гір" було надруковано в журналі "Кіно-Театр" у 2002-2003 роках. Як бачимо, творчий ужинок Василя Портяка в кіно досить вагомий. Коли режисери наших кіностудій почали звертатися до української літератури, до української історії, цей сценарист став їм у пригоді. Тоді ж і відбулась наша розмова.
2019-01-01T00:00:00Z