Досвід та його інтерпретації: тези дев'ятої студентсько-аспірантської міждисциплінарної конференції "Філософія: нове покоління"У збірнику вміщено тези доповідей та виступів учасників круглих столів міжнародної студентсько-аспірантської міждисциплінарної конференції "Філософія: нове покоління. Досвід та його інтерпретації", що відбулася в Національному університеті "Києво-Могилянська академія" 20–21 березня 2014 року.https://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/120522024-03-29T13:29:40Z2024-03-29T13:29:40Z311Поняття досвіду в межах родо-видової проблематики у св. Томи АквінськогоСаковська, Анастасіяhttps://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/164682019-11-06T11:17:33Z2014-01-01T00:00:00Zdc.title: Поняття досвіду в межах родо-видової проблематики у св. Томи Аквінського
dc.contributor.author: Саковська, Анастасія
dc.description.abstract: Тему родів та видів часто розглядають в онтологічному вимірі, а саме в контексті реальності та способу їхнього буття. Однак, очевидно, ця тема має потужне епістемологічне підґрунтя.
2014-01-01T00:00:00ZПарадоксальный религиозно-философский опыт у Н. Бердяева и Л. ШестоваКоробов-Латынцев, Андрейhttps://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/164672019-11-06T11:18:37Z2014-01-01T00:00:00Zdc.title: Парадоксальный религиозно-философский опыт у Н. Бердяева и Л. Шестова
dc.contributor.author: Коробов-Латынцев, Андрей
dc.description.abstract: Взгляды на религиозно-философский опыт у Николая Бердяева и Льва Шестова имеют схожие черты, различаясь при этом в самых главных выводах. По терминологии А. Бродского, Бердяев определяется как мыслитель идеологист, т.е. для него мир есть отражение идей, и несовершенство мира связано с оторванностью его от идей. Идеологизм ориентируется на творчество и деятельность. Шестов же по этой классификации оказывается онтологистом, и для него идеи содержатся в вещах и составляют их внутренний принцип, а несовершенство мира - в нашем незнании истин вещей. Онтологизм, соответственно, ориентируется на понимание, созерцание [Бродский 1999, с. 152].
2014-01-01T00:00:00ZДосвід у інтерпретації Джидду КрішнамуртіКушина, Оленаhttps://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/164662019-11-06T11:20:08Z2014-01-01T00:00:00Zdc.title: Досвід у інтерпретації Джидду Крішнамурті
dc.contributor.author: Кушина, Олена
dc.description.abstract: Джидду Кріншамурті - індійський філософ XX ст., вчення якого утворилося на ґрунті індійської традиції, поєднаної з освітою, отриманою у Британії та СІПА. Його інтерпретація досвіду кардинально відрізняється від будь-яких західних тенденцій і містить потужний потенціал для вирішення багатьох проблем західного суспільства.
2014-01-01T00:00:00ZОпыт проживания истины (соотношение понятий "событие" и "ситуация" в философии А. Бадью)Шевченко, Марияhttps://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/164652019-11-07T09:12:55Z2014-01-01T00:00:00Zdc.title: Опыт проживания истины (соотношение понятий "событие" и "ситуация" в философии А. Бадью)
dc.contributor.author: Шевченко, Мария
dc.description.abstract: Событие восстает из "пустоты" (void) в самом сердце "ситуаций" из "разрыва" в ткани "мнений" (приобретенного знания), в котором мы находим прибежище перед ужасающей бесконечностью пустоты.
2014-01-01T00:00:00ZОпыт отсутствия в богословии личности Х. ЯннарасаТройно-Фунтусова, Надеждаhttps://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/164642019-11-06T11:21:51Z2014-01-01T00:00:00Zdc.title: Опыт отсутствия в богословии личности Х. Яннараса
dc.contributor.author: Тройно-Фунтусова, Надежда
dc.description.abstract: X. Яннарас, разрабатывая понятие личности в контексте православного богословия, делает попытку личностного измерения пространства. Он утверждает, что мы познаем пространство как производное от личностной соотнесенности, как событие отношения. При этом "то не выразимое в количественных мерах "напротив", которое характерно для личного отношения, прежде всего и главным образом постигается через отсутствие.
2014-01-01T00:00:00ZДосвід в історико-філософській концепції Джорджа МідаСамчук, Володимирhttps://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/164632019-11-06T11:22:28Z2014-01-01T00:00:00Zdc.title: Досвід в історико-філософській концепції Джорджа Міда
dc.contributor.author: Самчук, Володимир
dc.description.abstract: Для Дж. Міда важливою для повноцінного відтворення історико- філософського контексту є "межова проблематика", що локалізується на перетині прагматично потрактованих впливів науки на філософію та зворотного впливу філософії на науку.
2014-01-01T00:00:00ZПоняття "досвіду любові" у феноменологічній перспективіТуренко, Віталійhttps://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/164622019-11-06T11:23:07Z2014-01-01T00:00:00Zdc.title: Поняття "досвіду любові" у феноменологічній перспективі
dc.contributor.author: Туренко, Віталій
dc.description.abstract: Відома російська поетеса Б. Ахмадуліна в одному із своїх віршів пише: "Что опыт? Вздор?Любовь есть отсутствие былого". Втім, ми і самі в житті стикаємося час від часу з тим, що в суспільстві йменується як "любовний досвід/досвід любові". Наскільки правильним є таке словосполучення, ми спробуємо проаналізувати в загальних рисах на основі феноменології.
2014-01-01T00:00:00ZГерменевтичность и логосность как бытийные характеристики присутствияБурлаченко, Татьянаhttps://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/164612019-11-06T11:24:47Z2014-01-01T00:00:00Zdc.title: Герменевтичность и логосность как бытийные характеристики присутствия
dc.contributor.author: Бурлаченко, Татьяна
dc.description.abstract: Указанные в заглавии модусы Dasein как определяющие его способ быть среди сущего соответствуют раннему и позднему этапам в творчестве Хайдеггера. В данном тексте предполагается рассмотрение спектра вопросов, обуславливающих различие между ними.
2014-01-01T00:00:00ZПрактичні вияви досвіду у vita activa (згідно з Ханною Арендт)Крішемінська, Юліяhttps://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/164602019-11-06T11:26:18Z2014-01-01T00:00:00Zdc.title: Практичні вияви досвіду у vita activa (згідно з Ханною Арендт)
dc.contributor.author: Крішемінська, Юлія
dc.description.abstract: Традиційно вважається, що будь-яка діяльність є частиною кола
досвіду людини. Цю позицію висловлювала й відома представниця політичної філософії Ханна Арендт (1906-1975). В своїй праці
«Становище людини» вона також розглянула два аспекти новоєвропейського відчуження світу: по-перше, втечу від землі у Всесвіт; подруге, втечу від світу в самосвідомість.
2014-01-01T00:00:00ZМісце Чужого в нашому досвіді (феноменологічна перспектива Б. Вальденфельса)Рябенко, Оленаhttps://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/164592019-11-06T11:27:24Z2014-01-01T00:00:00Zdc.title: Місце Чужого в нашому досвіді (феноменологічна перспектива Б. Вальденфельса)
dc.contributor.author: Рябенко, Олена
dc.description.abstract: Теорія чужості у політичному та соціальному аспектах почала активно обговорюватися лише з XIX століття авторами класичних соціологічних, психологічних та політологічних робіт. У філософському
дискурсі проблема "Чужого" актуалізувалася відносно нещодавно, а
чільне місце у її дослідженні посідає феноменологія.
2014-01-01T00:00:00Z