062: Теорія та історія культуриNo Descriptionhttps://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/95802024-03-29T13:25:53Z2024-03-29T13:25:53Z121Органічна конструкція –1936Собуцький, Михайлоhttps://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/70152019-06-09T09:44:10Z2007-01-01T00:00:00Zdc.title: Органічна конструкція –1936
dc.contributor.author: Собуцький, Михайло
dc.description.abstract: Статтю присвячено окресленню деяких синхронних паралельних явищ ідеологічного та кінематографічного дискурсів доби 1930-х.
dc.description: The article draws some parallels between the ideological and cinematic discourses of the 1930-ies.
2007-01-01T00:00:00ZПеребудова Парижа Жоржем Османом у контексті культури модернізмуСкубицька, Ю.https://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/70142016-10-19T12:37:35Z2007-01-01T00:00:00Zdc.title: Перебудова Парижа Жоржем Османом у контексті культури модернізму
dc.contributor.author: Скубицька, Ю.
dc.description.abstract: Проаналізовано перебудову Парижа Жоржем Османом у середині ХІХ ст. з точки зору
культурології. Діяльність Османа відображала сучасні йому структури бачення і структури влади та в гіперболізованому вигляді була перейнята Адольфом Гітлером у здійсненій ним перебудові Берліна.
dc.description: From the point of view of Cultural Studies the reconstruction of Paris implemented by George Osman in the mid-19th century is analised. The work of George Osman reflected the structures of seeing and the structures of power intrinsic to his time. In hyperbolical scale his ideas were adopted in a reconstruction of Berlin provided by Adolph Gitler.
2007-01-01T00:00:00ZПотенційні можливості музеєфікації пам’яток кам’яної доби на теренах УкраїниПустовалов, СергійЧухрай, Л.https://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/70132017-02-14T16:32:23Z2007-01-01T00:00:00Zdc.title: Потенційні можливості музеєфікації пам’яток кам’яної доби на теренах України
dc.contributor.author: Пустовалов, Сергій; Чухрай, Л.
dc.description.abstract: Статтю присвячено виробленню загальних принципів аналізу археологічних пам’яток для відтворення та музеєфікації. Розглянуто найвідоміші пам’ятки кам’яної доби, які, на думку авторів, підлягають музеєфікації у першу чергу.
dc.description: This article deal with creation of the main principles of the muzeefication analyses of the archaeological monuments. The famous Stone Age monuments of Ukraine are analyzed for muzeefication in the first time.
2007-01-01T00:00:00ZКрик, гамір та шуми як засоби створення фільмічної реальностіПолзікова, Надіяhttps://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/70122016-10-19T11:55:59Z2007-01-01T00:00:00Zdc.title: Крик, гамір та шуми як засоби створення фільмічної реальності
dc.contributor.author: Ползікова, Надія
dc.description.abstract: Ця стаття є спробою дослідити ту частину звукового простору кінострічок, яку зазвичай помічають саме тоді, коли вона відсутня. Ця таємнича частина представлена гамором, шумами, криками, навколишнім ґвалтом, звуками, що маркують повсякдення і є невід’ємною складовою людського життя. Коли ця звукова симфонія раптом обривається, людина опиняється у звуковій ізоляції, певного роду вакуумі, що унеможливлює комфортне сприйняття фільмічних подій глядачем. Адже саме ця частина звукової доріжки і є тим засобом, за допомогою якого глядач інтегрується у фільмічну реальність.
dc.description: The article is an attempt to investigate that part of an acoustic space of a film that is normally noticed only when in lack. This mysterious part is represented by screams, noises, murmur, uproar, din and other sounds, that mark the ordinary life. When this acoustic symphony of life suddenly stops, a person finds him- or herself in a sound isolation, a so-called vacuum. Under such a condition, it is not possible to perceive a film comfortably anymore. It happens because this part of a sound track is that very source with the help of which the viewer is integrated into the filmic reality.
2007-01-01T00:00:00ZРадянська мистецтвознавча публіцистика 1930-х – початку 1940-х роківПівторак, Юліяhttps://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/70112016-10-19T13:04:39Z2007-01-01T00:00:00Zdc.title: Радянська мистецтвознавча публіцистика 1930-х – початку 1940-х років
dc.contributor.author: Півторак, Юлія
dc.description.abstract: У цьому дослідженні зроблено аналіз радянського дискурсу про мистецтво на матеріалах мистецтвознавчої періодики 1930-х – початку 1940-х років (1932 – 1941) за моделлю, викладеною в розробках Ернесто Лакло і Шанталь Муфф.
dc.description: This research is dedicated to the discourse analysis of soviet art periodical press of 1930-ies – the beginning of 1940-ies (1932-1941), applying a discourse model invented by Ernesto Laclau and Chantal Mouffe.
2007-01-01T00:00:00ZОрнамент та письмо: до проблеми співіснування та функціональних особливостейНікішенко, Юліяhttps://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/70102019-06-07T15:07:16Z2007-01-01T00:00:00Zdc.title: Орнамент та письмо: до проблеми співіснування та функціональних особливостей
dc.contributor.author: Нікішенко, Юлія
dc.description.abstract: Матеріали цієї статті присвячено питанням подібностей та відмінностей у функціях
орнаменту й письма, як найбільш давніх знакових систем. Розглядається питання походження цих явищ крізь призму функціональних особливостей та призначення кожної із систем як засобу збереження та передачі певної інформації.
dc.description: The materials of this article are devoted to the question of the similarity and distinction of the functions of the ornament and the writing language as the most archaic signs systems. The question of the arising of this systems is analyses through the functional peculiarities and destination of the each of this systems as a mean of the preservation and translation of the information.
2007-01-01T00:00:00ZТотожності та відмінності творчої свободи-несвободи в польському та українському мистецтві 1960-х–1980-х рр.Мусій, Мар’янаhttps://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/70092016-10-19T13:12:19Z2007-01-01T00:00:00Zdc.title: Тотожності та відмінності творчої свободи-несвободи в польському та українському мистецтві 1960-х–1980-х рр.
dc.contributor.author: Мусій, Мар’яна
dc.description.abstract: У статті розглянуто загальні тенденції мистецтва комуністичної Польщі 1960-х –1980-х рр. і проводяться деякі паралелі з політично-суспільними умовами розвитку художнього процесу в УРСР. Увагу зосереджено на можливостях приватної та публічної реалізації творчих інтенцій художників та ставленні влади до мистецьких експериментів.
dc.description: The article shows general tendencies in art of communist Poland of 1960-1980 and compares political and social circomstances of artistic development in Poland and Ukraine of this period. The author gives special attention to opportunities of private and public realization of artistic intentions and emphasises attitude of the communist power to artistic experiments.
2007-01-01T00:00:00ZМетафорика «стихій» у ранньовізантійській аскетичній літературіМорозова, Даріяhttps://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/70082016-10-19T12:13:45Z2007-01-01T00:00:00Zdc.title: Метафорика «стихій» у ранньовізантійській аскетичній літературі
dc.contributor.author: Морозова, Дарія
dc.description.abstract: Предметом дослідження є окремі мотиви фізико-хімічної образності, притаманні виключно доіконоборницьким патристичним текстам. Зацікавленість ранніх Отців природознавчими науками, відбиваючись на їхній метафориці, лишає свій слід у баченні духовного життя людини. Автор вважає, що низка стабільних антропологічних метафор, пов ’язаних з чотирма «елементами», виконувала не лише дидактичне, а й когнітивне та полемічне завдання, складаючи альтернативу іншим поширеним образам чи концепціям.; The survey deals with physical imagery of the four ‘elements’, which almost disappears from Byzantine patristic texts after the iconoclasm. The interest of the early Fathers towards natural history, being involved in their metaphors, shaped their vision of the spiritual life of human. The author maintains, that stable anthropological metaphors like ‘spiritual life – the air’, ‘passion – the flame’ etc. fulfilled the cognitive and polemical, as well as didactical, tasks, rivaling other popular images or conceptions.
2007-01-01T00:00:00ZРосія після відлиги: спогади про майбутнєЛосєв, Ігорhttps://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/70072019-06-07T14:21:59Z2007-01-01T00:00:00Zdc.title: Росія після відлиги: спогади про майбутнє
dc.contributor.author: Лосєв, Ігор
dc.description.abstract: In the article are viewed cultural and historical and mental aspects of fundamental socio-political changes in life of modern Russian society, in particular decline of the democratically European paradigm in elite and mass consciousness of Russians and powerful regeneration of Eurasian authoritarian tradition.; У статті висвітлено культурно-історичні та ментальні аспекти фундаментальних соціально-політичних змін у житті сучасного російського суспільства, зокрема, занепад демократично-європейської парадигми в елітарній та масовій свідомості росіян і потужна регенерація євразійсько-авторитарної традиції.
2007-01-01T00:00:00ZСпроба візуалізації еддичної просторової моделі всесвітуКороль, Денисhttps://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/70062017-10-31T21:46:37Z2007-01-01T00:00:00Zdc.title: Спроба візуалізації еддичної просторової моделі всесвіту
dc.contributor.author: Король, Денис
dc.description.abstract: Статтю присвячено проблематиці просторового кодування в еддичній традиції давньої
Скандинавії. Автор розташовує еддичні «світи» за структурно-семіотичною схемою, а також пропонує вирішення проблеми символічної візуалізації еддичної моделі світу.; The article is dedicated to the problem of the space marking in the Eddic tradition of the Ancient Scandinavia. While organizing Eddic «worlds» the author uses structure-semiotic scheme; he also makes some attempt of solving the problem of symbolic visualization of the Eddic space model.
2007-01-01T00:00:00Z